Inlägg från: oyra |Visa alla inlägg
  • oyra

Prova inte detta hemma!

Väldigt långt ifrån hemma, men hem ville vi ju!

Gör inte: Läs fel i resehandlingarna och blanda ihop avgångstiden från Osaka med den från London.

Anledning: Du upptäcker hur fruktansvärt långt bort Japan är, och hur Varsomhelst-i-Europa är nästan-hemma. Dessutom skrattar din chef ganska gott när hon får höra varför du behöver lite mer semester.

För att inte tala om att nya biljetter från Japan kostar en del!

Fördelen var att sambon fick se mina bästa krislösar-sidor. Han har tydligen aldrig sett mig så sexig

• oyra
    TheBobCat skrev 2011-08-24 11:43:38 följande:
    Gör inte 2: bjud inte pojkvännen på dessa första gången han är hemma hos dig, ha istället andra alternativ i frysen som du kan bjuda på när det krisar.

Anledning: du blir röd som en tomat när han tuggar varje tugga väääääldigt länge.

Gör inte 3: Berätta det inte för dina systrar.

Anledning: du kommer att få höra om detta resten av ditt liv, och bli misstrodd vid matlagning för all framtid.
    Hahaha, det här påminde mig om första gången jag gjorde mat till min sambo

Gör inte: Lita på någon som säger "jag gillar allt", i alla fall inte första gången du skall laga mat till honom. Gör det allra helst inte när du nyss bestämt dig för att gå ner i vikt och börja äta nyttigare. Använd heller inte kryddor du just köpt och inte riktigt lärt dig styrkan på.

Orsak: Du kan lyckas pricka just precis de saker han verkligen inte gillar. Verkligen, verkligen inte gillar. Jag tror fortfarande inte jag hittat något han tycker sämre om än just de saker jag bjöd på den gången: råris, kikärtor, spiskummin, och för mycket cayennpeppar.

Han tyckte att han höll masken ganska bra. Det gjorde han inte
  • oyra

(det var lite annat i maten också, tomater och lök och sånt, fullt så illa som det ser ut var det inte )

Svar på tråden Prova inte detta hemma!