Inlägg från: TheBobCat |Visa alla inlägg
  • TheBobCat

Prova inte detta hemma!

Gör inte: var lat och vispa plättsmet med mycket ägg i med elvisp på högsta hastighet.

Anledning: plättarna är väldigt lätta att steka, men de får en mystisk, gummiaktig smak och konsistens.

• TheBobCat
    TheBobCat skrev 2011-08-24 10:01:32 följande:
    Gör inte: var lat och vispa plättsmet med mycket ägg i med elvisp på högsta hastighet.

Anledning: plättarna är väldigt lätta att steka, men de får en mystisk, gummiaktig smak och konsistens.
    Gör inte 2: bjud inte pojkvännen på dessa första gången han är hemma hos dig, ha istället andra alternativ i frysen som du kan bjuda på när det krisar.

Anledning: du blir röd som en tomat när han tuggar varje tugga väääääldigt länge.

Gör inte 3: Berätta det inte för dina systrar.

Anledning: du kommer att få höra om detta resten av ditt liv, och bli misstrodd vid matlagning för all framtid.
  • TheBobCat
    HäxanSurtant skrev 2011-08-26 00:55:12 följande:
    På tal om katter.

Lämna inte dammsugaren på golvet med sladden ute över natten när du har en kattunge på 4 månader hemma.. Resultatet blev en helt slaktad dammsugarkabel, den mäter nu ca 130 cm och har ny stickkontakt OCH varje gång jag skall dammsuga så måste jag koppla i minst en förlängningskabel oftast två!

Lämna inte heller träslevar eller rullen till din deg assistens framme, inte ens om de är diskade och står i ställ iaf inte så länge det bor en glupsk hund i samma hushåll som äter allt och jag menar allt.

På ett år har hunden ätit (läs gjort flis av 11 trägafflar och slevar) samt en rulle och en massa annat. (och jag är tydligen dummare än hunden som inte lär mig!)

Jo lägg inte hopknycklade värmeljus hållare på vardagsrumsbordet när du fyller på med nya ljus, samma glupska hund äter upp dom! Jag var helt livrädd för att hennes mage skulle gå sönder där.
    Får hon ingen mat?Drömmer
  • TheBobCat
    Livetäenbiltvättmenjaharencyckel skrev 2011-08-26 12:19:46 följande:
    Om du är stressad på väg hem till svärmor:
    1. låt inte din sambo hålla i ett argt barn samtidigt som hon balanserar 5 kakburkar utomhus och håller i kopplet till en kåt löpande tik.
    2. när du skyndar dig till hjälp med att ta det arga lilla barnet lägg då INTE ifrån dig datorn på bakluckan. Det kan ledat till att den glöms bort och flyger av någonstans längst motorvägen.

3.När ni sedan letat med gummistövlar i dikena i ösregn längst motorvägen resten av dagen och är lagom sura, ring då inte försäkringsbolaget och få reda på av en asgarvande telefonist att drullen inte täcker datorer som åkt av bilen om man inte hittar den. lägg då inte argt på luren med en smäll då för det kan vart mobilen du ringt på och då krossar både den och den fasta telefonen...

4. ring sedan inte runt till alla du känner och be om hjälp med att leta dagen där på. det slutar med att den lokala tidningen kommer dit och du får en egen spalt med överskriften "veckans klant" som numera sitter inramad på jobbet
    ROFLMAO Skrattande Knappast så kul just då men......
Svar på tråden Prova inte detta hemma!