Inlägg från: Themis |Visa alla inlägg
  • Themis

Prova inte detta hemma!

Livetäenbiltvättmenjaharencyckel skrev 2011-08-26 12:19:46 följande:
    Om du är stressad på väg hem till svärmor:
    1. låt inte din sambo hålla i ett argt barn samtidigt som hon balanserar 5 kakburkar utomhus och håller i kopplet till en kåt löpande tik.
    2. när du skyndar dig till hjälp med att ta det arga lilla barnet lägg då INTE ifrån dig datorn på bakluckan. Det kan ledat till att den glöms bort och flyger av någonstans längst motorvägen.

3.När ni sedan letat med gummistövlar i dikena i ösregn längst motorvägen resten av dagen och är lagom sura, ring då inte försäkringsbolaget och få reda på av en asgarvande telefonist att drullen inte täcker datorer som åkt av bilen om man inte hittar den. lägg då inte argt på luren med en smäll då för det kan vart mobilen du ringt på och då krossar både den och den fasta telefonen...

4. ring sedan inte runt till alla du känner och be om hjälp med att leta dagen där på. det slutar med att den lokala tidningen kommer dit och du får en egen spalt med överskriften "veckans klant" som numera sitter inramad på jobbet
    ROFLMAO!!!

Helt fantastiskt, låter ju som en begåvning att göra TV av ju! Solig
    Taking joy in living is a woman's best cosmetic. ~Rosalind Russell
  • Themis
    canmamma skrev 2011-02-15 14:41:27 följande:
    Gör inte det här: Lämna en tvååring oövervakad med en tub klister medans du försöker ha ett känsligt telefonsamtal med en vän i nöd.

Orsak: Klistertuben tar slut och det finns klister över hela tvååringen och hela stolen.

Gör inte det här: Lämna en stol täckt med klister medans du skrubbar rent ovan nämnda tvååring.

Orsak: Katten lägger sig i klistret och en katt med klister i pälsen är om möjligt ännu svårare att bada än en katt utan klister i pälsen.

Gör inte det här: Lämna en stol täckt med klister medans du badar en arg katt.

Orsak: En viss, nybadad tvååring väljer att sätta sig på stolen och gnugga in klster i håret. Vis av erfarenhet baxade jag sedan in stol och tvååring i badrummet och ingen fick komma ut innan jag hade dekontaminerat alla från klisterrester. Jag hade nog kunnat lämna stolen tills efter badet för katten låg under soffan resten av dagen och surade. 
    Bland det bästa i tråden!
  • Themis
    Caroline76 skrev 2011-02-19 09:03:26 följande:
    Gör inte detta hemma: Glöm att skala kiwin innan du skär den i bitar och blandar den i fruktsalladen.

Anledning: Gästerna får lätt känslan av att du har skivat ner en hamster i fuktsalladen då konsistensen blir något hårig.
    Hamster....iiih...skrattar ihjäl mig!
  • Themis

Gör inte detta hemma (jag):

Få panik och bara gasa när du inte kommer upp med nyss inköpt långnost drömbil ur lika nytt P-garage med kraftigt lutande ramp.

Anledning: Det blir repor på ena skärmen fram och du vill bara dööööö och mannen tycker så synd om dig så han inte ens skäller.

Gör inte detta hemma (han):

Lägg en liten men nästan full burk brun bets i en trasig plastpåse i baksätet på bilen för att du ska köpa mer.

Anledning: Om du glömmer den där i tre veckor så att den istället kläms in under bilbarnstolen och locket går upp så blir det väldigt tråkigt. Och om all betsen har runnit ner i sätet och innandömet under sätet och du upptäcker det en lördagmorgon, få inte panik och börja vifta med hushållspapper så att du ytterligare kladdar ner dig, dina kläder samt bil!!!

(Jag fick beordra mannen att bara gå iväg därifrån för han var helt skakig, sen hittade jag en rengöringsfirma att köra in till som kunde fixa det, som tur var... )

• Themis
    Drömmarmamman skrev 2011-07-24 20:41:19 följande:
    Gör inte: Kom på tanken att värma tacoskalen i micron på grill-funktion.

Varför? De brinner så fint ett stort snyggt hål i mitten av ALLA tacoskal och du blir utan tacoskal. Lukten ska vi inte prata om....

Min man som gjorde med mina tacoskal. Lagom glad var jag:)
    JAA! Den har vi också gjort- brukar aldrig äta skal utan tortillas men mamma var på besök och hon tål inte gluten...
  • Themis
    Lady Namárië skrev 2011-09-04 14:13:05 följande:
    GAAAAH!

Om du har en rymningsbenägen och korkad innekatt som inte klarar sig själv ute, tänk då inte att det är en bra idé att vädra i vardagsrummet medan du sitter i husets gamla del och jobbar med katten i tryggt förvar i samma rum som du.

Orsak: Din äkta hälft kan ha lämnat inte en, inte två, inte tre utan FYRA dörrar som normalt skall vara stängda på vid gavel, och katten har därför lyckats ta sig upp på övervåningen, forcera ett lager byggplast och rymma ut i friheten. När man och barn kommer hem får ni därför - åter en gång - ge er ut på pinsam och vild kattjakt i grannarnas trädgårdar.

(Nej, han är inte hittad än.)
    Hehe, min kompis katt rymde jämt när vi var små, men det var bara pin livat tyckte vi, ovh resulterade oftast i att en svans av 5-6 barn lekte "följa katten" tills den tröttnade och antingen skamset lommade hem eller vi fångade in den.
    Fick man betalt för att gnälla skulle de flesta svenskar vara miljonärer. /Bimsan
  • Themis

Gör inte: Var för lat för att ge din son krokar att hänga jacka och skolväska på i rätt höjd i hallen, eftersom du är lite rädd för att gipsväggen inte ska bli så fin.

Orsak: När sonen för femtisjuttonde gången klättrar upp på den mödosamt uppletade och skapligt dyra skohyllan för att hämta ner sin jacka så går den SÖNDER!

Ingen blev skadad men ååååh, vad onödigt!! Vi har redan köpt krokarna dessutom men de hamnade klart på en hylla nånstans... *facepalm*

Tyvärr kan jag inte fortsätta jobba här- jag är allergisk mot nötter...
  • Themis
    norrlandsflicka skrev 2011-10-23 18:39:55 följande:
    Prova inte detta: Använd matberedaren och sätt sladden över spisen för att det närmaste eluttaget är där.

Varför: Sladden kan råka ramla på den varma plattan och smälta ända in till koppartråden.
    Det var den matberedaren
    Som tur var hade jag dragit ur sladden när den smälte, var väl därför den lyckades ramla på den varma plattan och jag såg såklart inget förrän det var för sent och den hade smällt helt.
    Fast sladden borde kunna bytas, har ni ingen liten "fixar alla köksmaskiner-snubbe" där du bor?
    I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
  • Themis

Gör inte:

Gift dig med en karl som har så kryptisk kommunikationsteknik gentemot sin Norénmässiga släkt att han fortfarande inte, efter flera telefonsamtal, den 18 december, kan svara för huruvida hans mor eller far eller båda (skilda) kommer till er på julafton eller ej, och i så fall vilka måltider de tänker delta i, eftersom de har tänkt vara på två ställen sagda dag.

Jag blir tokig på detta, hur svårt kan det vara liksom?

Jag blir hellre medlare i Palestinakonflikten snart! Skrikandes

• Themis
    Flizen07 skrev 2011-12-20 10:38:17 följande:
    Gör inte : Tappa 60 ägg i golvet för att du tror att du kan balansera två lock ägg i ena handen samtidigt som du på ett smidigt sätt försöker rycka upp kylskåpsdörren med 2 katter springandes runt fötterna.

Orsak: 60 krossade ägg är INTE roligt att försöka torka upp från golvet, in under kylskåpet, in under lister med en hjälpsam 4 åring (som smetar ut allt ännu mer), 2 katter som gör allt för att få i sig så mycket av äggen som möjligt och en pojkvän som står bredvid och garvar häcken av sig åt sin höggravida tjej som ligger på golvet, smidig som en sköldpadda och försöker bringa ordning i det hela!!

Gör inte: Släng alla krossade äggen i sopphinken under vasken.

Orsak: Du blir tre dagar senare (idag) varse om att det stinker så jävla ruttet i hela lägenheten att du mår otroligt illa när du kommer upp på morgonen och försöker lokalisera lukten. Du inser att du glömt slänga soppåsen och att det är ruttna ägg som stinkerKräks

Gör inte: Lyft ur påsen ur hinken INNAN du kollat så att den är hel i botten och lämnar ett spår genom halva lägenheten innan du upptäcker det.

Orsak: När du tvärvänder,halkar du i sörjan, faller pladask och lyckas spy pga att det är så vidrigt medans katterna hånler och fyraåringen skrattar hysteriskt åt enSkrikandes

Inte min morgon kan jag väl lugnt säga och trots dusch, moppning vädring så tycker jag fortfarande att det stinker!!
    Jesus Christ woman, hoppas verkligen du får fina julklappar i år!{#emotions_dlg.flower}
  • Themis
    Flizen07 skrev 2011-12-20 23:21:48 följande:
    Nu efter ett par timmar kan jag se det komiska i det helaSkrattande
    Men det var inte lika roligt imorse dock.. hehe!
    Lägenheten luktar fortfarande lite men inte lika mycke.. Men man får iaf vara glad att jag inte behövde åka in till BB och glömde påsen ytterligare några dagarKräksBimsan: Jag fick välja min julklapp i år Cool
    Jag tänkte mest på att hade min man skrattat i det läget och jag var höggravid så hade han åkt ut ur huset med kvasten uppkörd i mumindalen...
  • Themis
    husbyggemama skrev 2011-12-22 09:07:28 följande:
    Gör inte: koka inte broccolisoppa.
    Anledning: eftersom du är så pedagogisk låter du dina barn stå på pallen och vara med när du ska mixa den. ( barnen är 1 och 6 år) stora tösen frågar om hon får trycka på knappen. Lite tankspritt svara du ja. ( eftersom när det är dags att trycka kan hon mycket väl få trycka) Flickan misstolkar och trycker på knappen direkt.
    Resultat: det skvätter brännhet soppa över dig och barnen. Som tur är var du på väg att sätta på locket så det mesta hamnar på din hand. Men barnen får lite över sig och börjar gallskrika! Du får panik då du inte såg hur mycket som hamnade på dom så du släpar in dom i duschen och spolar dom med kläderna på. Din hand börjar göra jävligt ont. Du förstår att du behöver hjälp och springer för att hämta telefonen. Naturligtvis ligger både mobilen och hemtelefonen precis bredvid mixern och är dränkta i soppa. Du torkar av dem och försöker ringa din man. Inget händer. Paniken ökar lite till och barnen skriker lite högre. Då ringer du 112. Dem svarar men du kan knappt höra dom. (pga soppa i luren) du skriker att du och dina barn bränt er på soppa och du vet inte hur mycket som kom på barnen men att dom sitter iduschen och dom gallskriker ( vilket dom naturligtvis hörde ) du hör knappt deras frågor men får fram var du bor och sen skriker du åt den stackars larmoperatören: VARFÖR I HELVETE HÖR JAG ER INTE?!! Sen slänger du på luren och tar hand om dina barn. Efter en stund lugnar barnen ner sig och de verkar ganska oskadda. Din hand gör skitont så ni sitter kvar i duschen. Plötsligt hör du något som liknar en helikopter. Sen knackar det på dörren och in kommer en ambulanskille som undrar hur är det här då.
    112 skickade en helikopter och tre ambulansbilar. Snacka om att jag skämdes! Barnen klarade sig fint, bara pyttesmå brännskador som inte behövde någon behandling alls ( tack vare att jag slängde dom i duschen sa ambulanspersonalen ) och jag fick följa med till sjukhuset för handen.

Ettåringen vägrade äta soppa på ett halvår och gick runt och pekade på sin arm och sa soppa dä länge efteråt. Sex åringen talade om för alla att det var mammas fel ( det var det första jag sa när vi satt i duschen)
    Usch, vilket trauma!!! Låter helt hysteriskt att läsa i efterhand men jag förstår att det var helt förfärligt att uppleva....!
  • Themis

Gör inte: Köp en eldkorg när du bor i radhus.

Anledning: Trots att ni fixat en 1.25 m stor kvadratisk plåt för att skydda de vita plattorna så flyger svart aska ut över kanterna, och grannens fru som hade tvätt ute hälsar inte er på ett par veckor.

Svar på tråden Prova inte detta hemma!