Inlägg från: H Raheb |Visa alla inlägg
  • H Raheb

Prova inte detta hemma!

september25 skrev 2011-03-06 20:59:59 följande:

Gör inte detta hemma: Lägga nyinköpta nappar i en kastrull med vatten som får koka upp och sedan sätta sig framför familjeliv.

Orsak: Vattnet kokar bort och napparna smälter, vilket leder till obehaglig lukt, kastrull och nappas som måste kasseras.

Det har jag redan testat
  • H Raheb

Gör inte detta: Testa inte att byta ut faderns kanel mot curry för att skoja.

Anledning: Han blir arg som bara den och kastar både gröttallrik och kaffekopp i väggen innan han dundrar iväg till jobbet. Sen står man där som ett fån och undrar vart det gick snett innan man börjar torka grötrester och kaffe från köksväggen.

• H Raheb
    linan235 skrev 2011-03-18 00:56:37 följande:
    1. Låt aldrig någon på fyllan limma fast ett busskort på din kylskåpsdörr.

Anledning: Det sitter som berget dagen efter och för all framtid.

2. När du sen ska flytta och du i din hysteri ska få bort kort och limrester: Använd inte stålull för att gno!

Anledning: Limmet försvinner, men det gör även kylskåpsemaljen.
    Och med tanke på hur min kyl ser ut så kan man tro att detta är vanligare än man tror.
  • H Raheb
    MrsHW skrev 2011-04-01 20:06:07 följande:
    Gör inte detta hemma: Skoja med sambon och kasta en flaska ketchup till honom när han inte är beredd...

Anledning: Ketchupflaskor är inte så tåliga och ketchupfläckar är svåra att hitta när dom har tagit sig ända ut i hallen.. 
    Ketchup ketchup ketchup. 

Prova inte detta hemma. Försöka få ut sista ketchupen ur flaskan genom att svinga den.

Anledning, Locket sitter inte alltid så bra och resultatet blir ketchup i en snygg rand i taket, väggen, och golvet.
    Ketchup i taket och på tapterna är svårt att tvätta bort. 
  • H Raheb

Gör inte: Lägg på tandkräm i mörkret.

Varför: Du tar fel på handkrämen och tandkrämen, och jag lovar, atrix handkräm smakar inte alls som colgate. (Det borde vara förbjudet att göra tuber till handkräm som är exakt lika stora och känns exakt som colgates.)

• H Raheb

Försök inte jaga grannens hund från gården med vattenslangen när du håller på att tvätta bilen. Det tar tvärstopp när slangen fastnar under bildäcket och du åker på näsan rakt ner i gräsmattan, grannen får ett gott skratt när han precis just då kommer för att fånga in sin förrymda hund. 

• H Raheb
    shiet skrev 2011-06-17 20:06:17 följande:
    Gör inte detta hemma: Kör råttor i Microvågsugnen
    Anledning: De exploderar och luktar blä.
    Nä den tanken skulle jag nog inte ens komma på, varför gjorde du det? 
  • H Raheb
    Emmies mamma skrev 2011-06-19 19:21:22 följande:
    Gör inte detta: Försök inte spela hjälte och fånga in grannens rymningabenägna kanin klockan fem på morgonen när du ska åka till jobbet.

Anledning: Grannarna blir väldigt förvånade när deras kanin plötsligt delar bur med en liten hare!
    Redan gjort, men det blev efterverkningar på det, inte alls planerade hybridungar. Dock blev dom supersöta och jättelätt att sälja så grannen var inte alls arg på mig speciellt länge. 
  • H Raheb
    johlinn skrev 2011-06-20 14:28:10 följande:

Gör inte: sätt in en plåt klyftpotatis klockan halv fyra när du kommer hem från krogen för att du är sååå sugen. Gå inte och "vila en liten stund" på sängen under tiden.

Resultat: vaknar tre timmar senare av att lägenheten är full av brandrök. Tar veckor att vädra ut.

Gör inte: Tänd 10 värmeljus bredvid varandra på en tallrik. Det är ju så fint med många ljus.

Resultat: De övertänder. Det blir en enda jättehög och förvisso vacker men också livsfarlig låga.

Gör inte: sätt in en fralla i micron och ställ in tiden på 10 minuter istället för 1 minut.

Resultat: Frallan brinner upp - kvar blir en styck kolbit och en styck obrukbar microvågsugn. Full av brandrök.

Jodå - jag är brandfarlig!

Är du mitt borttappade syskon? Jag kan nästan självantända ibland. Men istället för klyftpotatis så la jag in en hel hare som var djuptfryst i ugnen när jag kom från krogen och var fyllehungrig, och jag vaknade inte av att lägenheten var full med rök, jag vaknade av att den var full med brandmän. Och det är inte bara dumt för lägenheten att göra så, det är dumt för plånboken, för sen blir man dömd för allmänfarlig vårdslöshet eftersom man bodde i ett flerfamiljshus. 

Och när vi ändå är inne på bränd mat, stek inte omelett samtidigt som du talar i telefon, och bara ska kolla en grej i mailen samtidigt. Omeletten blir kol, och stekpannan ser ut som det varit vulkanutbrott i den, och det flyger svarta flagor av sot i hela lägenheten, som är nästan omöjligt att få bort. 

Nu är jag äldre och visare och bränner bara saker i undantagsfall och då är det oftast inte mitt fel, för min man har en vision att spisen alltid ska startas på högsta värme för att bli varm fort, oavsett vad man ska göra,sen glömmer jag nån gång då och då att skruva ner värmen, och svär ve och fasa och sen får han som orsakade det hela diska. 
  • H Raheb

Den här bjuder min man ovilligt på, och jag har inte slutat skratta än. (hände ikväll) 

Ta inte av morgonrocken när det ringer på dörren och du går för att öppna.

Därför du har glömt att du var naken under och står helt plötsligt med dörren på vid gavel och försöker skyla dig med en bortglömd vinterhandske medans ordföranden i bostadsrättsföreningen försöker hålla sig för skratt.  

• H Raheb
    Millans hustru skrev 2011-06-21 10:46:22 följande:
    nej just det men varför i hela friden tog han AV morgonrocken *tokskrattar*
    Han tänkte att det skulle se slött ut att öppna i morgonrock, och han brukar ha kläder under, för han är en frusen man. Han tycker att det är så skönt att vi flyttar från området nästa vecka, och vägrar nu vara i lägenheten tills flyttlasset går, och lämnar mig med resten av packningen och är själv i huset och fixar. Jag skrattar än, kommer att leva på detta hela sommaren och påminna honom livet ut. 
  • H Raheb
    fröken skywalker skrev 2011-06-21 19:54:34 följande:
    Lägg inte: bilnyckeln i bagaget på bilen (där du förvarar varm mat som ska transporteas några hundra meter till stort 50-års kalas) och slå igen bagageluckan.

Anledning: maten kan kallna, om du inte har sån tur som jag och kan få tag på den lokale biltjuven, som kan öppna luckan lite snabbt och snyggt.
    Lägg inte bilnyckeln i bagaget och slå igen när du råkar vara på semester 120 mil hemifrån, med reservnyckeln hemma. 

Det kostar närmare 3000 spänn att få kattvakten att leta reda på reservnyckeln, och buda den genom sverige. Och semestern blir två dagar längre än beräknat och chefen skrattar arslet av sig när du ska förklara varför du är kvar på öland och inte på jobbet. 
  • H Raheb
    Gladhannapanna skrev 2011-06-26 22:01:14 följande:
    Häng inte upp en flugfångare på ett ställe du ofta passerar.

Orsak: den fastnar i ditt långa hår och är hopplös att få loss, dina barn fnissar fortfarande åt minnet trettio år senare! ( min mamma)
    johlinn skrev 2011-06-26 22:07:25 följande:
    Vi testade flugfångare på landet för några veckor sen. Resultat: 0 fångade flugor, 1 fångad mamma (min mamma).
    Jag fick 2 katter i mina flugfångare, och av bara farten blev jag av med två krukväxter som limmades ihop med ena katten, och div annat som revs ner när jag fick jaga katter som vilda av panik studsande mellan väggarna för att bli av med det farliga som hängde sig envist fast i dem. Tro mig jag kommer inte hänga flugspiraler någon fler gång så länge jag har katter.  
  • H Raheb
    johlinn skrev 2011-06-27 08:05:53 följande:
    Fångade du några flugor då?
    Inga flugor
  • H Raheb
    zika skrev 2011-07-07 21:20:43 följande:
    på tal om att kasta knivar

gör inte:  Skrapa silikon från badrumsfönstret med en fällkniv med flera blad när du inte hittar en morakniv. Kniven är ganska tung. Det kan resultera i att när du tappar den och får den på foten kapar en sena till en tå. Detta i sin tur resulterar i operation och att du får gå med något som liknar en slalompjäxa till knät i 5 veckor

Hände mig för 2 år sedan....    
    GÖr inte: Häng en yxa i eggen på en kanten till en hylla som inte är faskruvad i konsollerna. 

Varför: Jo för yxan är för tung, den tar hyllan med sig, och landar på din make, vars hälsena kapas, han blir lätt upprörd och får operera ihop den och tillbringar sen resten av sommaren med att påminna sin hustru om denna fadäs medans hon springer arslet av sig för att serva honom där han ligger och lider i hängmattan. 
  • H Raheb
    johlinn skrev 2011-07-08 18:27:39 följande:
    fick hustrun bara höra om det resten av DEN sommaren? Fast först - aj. Aj aj aj...
    åhnä jag får höra det fortfarande efter 3 år, men nu har han ingen ursäkt för att ligga i hängmattan hela sommaren, så idag flyger han med alla barnen till göteborg, och jag är hemma och njuter av egentid. 
  • H Raheb

Gör inte: glöm inte bort att du masserat din man med tigerbalsam och inte tvättat händerna.

Varför? Jo det gör sjukt ont att byta tampong med tigerbalsam på händerna.  

• H Raheb
    Drömmarmamman skrev 2011-07-16 14:36:37 följande:
    Färsking från i morse:

Gör inte: Töm övre korgen i diskmaskinen och tänk att du ska vara effektiv och sätta in smutsdisken som ändå ska vara där.

Varför? Jo smutsdisken kanske droppar lite....mycket, rätt ner på den rena disken i den undre disk-korgen.

Smidiga jag! Som tur var upptäckte jag det, så det gick ju att skölja av, men ack vad onödigt!
    Detta gjorde jag senast igårkväll  
  • H Raheb

Gör inte, ställ dig på badpoolens kant för att tömma ur vattnet.

Varför, jo för någonstans djupt i mitt inre borde jag ha kunnat räkna ut att jag skulle få allt vatten över fötterna och benen. Och att det givetvis skulle forsa neråt på den något sluttande gräsmattan och dränka min solfilt som jag även lagt min mobil på när jag kom på den briljanta ideen att tömma poolen.

Resultat: blöt kvinna konstaterar att mobiler inte överlever tsunamis i trädgården.   

• H Raheb
    deddan skrev 2011-08-29 10:39:00 följande:
    Gör inte: strunta i att kolla på etiketten när du ska ta kanel på filen på morgonen, utan bara tittar på kryddburkens färg..

Anledning? Du tar kycklingkryddan istället och filmjölken smakar värre än pest.. Och du får en nerspottad tallrik och ett surt humör på köpet.
    Haha, min far har gjort samma sak, men med risgröt och curry. Fast resultatet blev lite annorlunda...

Tallriken tillsammans med currykryddad gröt åkte i väggen, tillsammans med kaffekoppen och övriga saker som stod inom armlängds avstånd.  

Dottern som av misstag hade ställt fram fel kryddburk städade snällt upp utan ett ljud.  
Svar på tråden Prova inte detta hemma!