Inlägg från: deddan |Visa alla inlägg
  • deddan

Prova inte detta hemma!

Gör inte detta hemma:
    Lägg inte tändaren på kaminens "bräda/tak".

Varför?
    Den exploderar med en jändra smäll som fick både mig och mamma och trilla av pallen.
    Sen kan du räkna med att gå runt och plocka upp massor av delar från tändaren lite här och var i huset..
    (Ganska tur att det var väldigt lite tändvätska kvar i tändaren om man säger så.)
    stay strong.
  • deddan

Gör inte detta hemma: öppna glasdörren ovanför vasken, och tänk att jag behöver inte stänga glasdörren för jag ska ändå sätta in krämen snart igen..

Varför?:
    Jo, för vasken kan flippa ut och det kan spruta vatten åt alla håll och kanter, sen när det äntligen har slutat och du börjar skura, så när dui reser dig upp slår du skallen i glasdörren.

Ont som fan gör det också! :(

• deddan

Gör inte: strunta i att kolla på etiketten när du ska ta kanel på filen på morgonen, utan bara tittar på kryddburkens färg..

Anledning? Du tar kycklingkryddan istället och filmjölken smakar värre än pest.. Och du får en nerspottad tallrik och ett surt humör på köpet.

• deddan

Haha! Ja, vi alla har olika temperament kan tänka mig att det smakade ganska illa det också

• deddan

Gör inte: Var inte nyvaken när du ska ge katten mat..

Varför: När du har varit inne i tvättstugan och lagt upp maten, och sedan ska stänga burken samtidigt som du ska in tillbaka till köket kan det vara så att torktumlaren som står på tvättmaskinen är öppen, med lagom höjd till huvudet.. Och du går in i den.

Du flyger bak, har för jävla ont, och går runt med huvudvärk så gott som hela dagen..

Gör inte: När du sen hämtat dig från smällen och går ut från tvättstugan, så gå inte in och sätt kattmaten på toaletten istället för i kylskåpet..

Varför: familjen kan tro att smällen gjort dig totalt knäpp.

Gör inte: Ta ut mixern i bara behållaren, när den står i skåpet högt över kylskåpet.

Varför: Locket kan trilla av och du kan även då få den i huvet, för att sen försöka fånga den och även skada tummen..

Kan berätta att jag var ganska slut denna morgonen? Klumpighetsdagen nummer ett..

• deddan

Gör inte: Ha inte handdefinitionen lös i handväskan, och absolut inte i samma fack som mobilen...

Varför? Du har en telefon som är en aning vätskeskadad efteråt. Aja, ren var den iallafall :D

• deddan

Såklart menar jag handdesinfektion! Min mobil lever sin egen värld ibland :)

Svar på tråden Prova inte detta hemma!