Lady T skrev 2011-08-23 23:21:21 följande:
Gör inte:
Flytta vardagsrumsbordets marmorskiva (70 kilo) på egen hand när du är ensam hemma med barnen.
Orsak:
Du halkar med handen när skivan är en dm från golvet och tappar den förb*nnade skivan på stortån
Resultat:
Din kompis som du pratar i telefonen med får lära sig många nya ord, din granne tittar förskräckt på din blodiga fot när du lyckas ta dig dit för att be om hjälp att ta hand om barnen tills din sambo kommer hem, din sambo slår hastighetsrekord på väg hem från jobbet och du får en jävligt långtråkig kväll på akuten, där till slut en läkare konstaterar att röntgenbilden "ser ännu roligare ut från sidan, för där syns alla frakturerna" och packar in halva din fot i en gipsskena. Den följande veckan får sambon vabba eftersom du inte kan gå utan krycka.
Gör inte 2 (hör ihop med ovanstående händelse)
Påstå att du klarar dig själv efter att ha fått vila upp din trasiga fot i en vecka.
Orsak:
Det gör du inte
Resultat:
Du blir tvungen att lösa dagishämtningen av det äldsta barnet. Eftersom du inte kan gå ordentligt får du sitta på rumpan och hasa dig nedför två trappor, trassla ner den yngste i vagnen, och sen försöka balansera kryckorna som du i alla fall inte kommer kunna använda på vagnen. När du efter 25 minuters halkande promenad kommer fram till förskolan som normalt ligger 3 minuters promenadväg hemifrån tittar personalen konstigt på dig, sedan tittar de på varandra, och så tittar de på dig igen, varpå en konstaterar att "jag följer er hem, jag".
Fördel med ovanstående historia:
Jag slapp i alla fall bära tungt under vår flytt två veckor efter olyckan :p
Oj.. Herre.. Min... J****L.... Bjod pa ett gott skratt, tror det ar tradens basta hitintills..