Inlägg från: Black roses |Visa alla inlägg
  • Black roses

Prova inte detta hemma!

Ok... Here we go...

Gör inte....
    Skicka upp grabben på vinden för att röja snabbt all skit som finns där kvällen före de kommer för att toppa upp isoleringen..

Annledning.. Grabben snavar på en sladd och tramoar fel, så det blir ett stort hål i hans sovrums innertak..

Gör inte... Klättra upp på en stege för att spackla igen hålet i taket..

Annledning... Ja man riskerar tydligen få spackel i ögat...
    Det gör helvetiskt ont, (är frätande) och du kan lita på att HELA ögat var fyllt, det gick inte ens att stänga ögonlocket,så mycket var det, jag fick stå i duschen och spola rakt in i ögat för att få bort allt, hade ett härligt blodrött öga som fortfarande inte återhämtat sig helt.. Japp, det blev som värsta ögoninflammationen.. Där fick jag för jag skulle skynda mig innan hyresvärden fick se vad som hänt...

FROMRIN
  • Black roses

Gör inte detta... Snooza 5 minuter, för du är så jäkla trött efter att ha varit till sjukhuset kvällen innan med sonen.....

Annledning.. Dotter smyger ut i köket, ser att fiskarna i akvariet verkar hungriga, tar fram största paketet, som du öppnat men inget använt av, potatismospulver.. Detta tömmer hon i akvariet... HELA paketet...

Gör inte.. Stappla upp, tag dig till köket, fixa kaffe, för att sen gå in i ovan sagda vardagsrum för att sätta dig en stund i soffan och vakna till i lugn och ro...
    Annledning.. Du ser akvariet och fiskarna som dör pga syrebrist, pga potatismospulver.. Då bryter paniken ut och du bränner dig på kaffet i koppen, för det skvimplar ut.. Sen får du slita med att försöka fånga fiskarna, så ngn ska överleva... De 2 av 40 fiskar som överlever, läggs i en hink, sen har du helvetet att göra rent ALLT i akvariet.. VET ni hur svårt det är att få rent från pot.mospulver????? 135 liters är inte helt enkelt att rengöra, ej heller pump/filter/värmare etc, för att inte tala om sanden och alla prydnads grejor...

FROMRIN
  • Black roses
    LindaPernilla skrev 2011-03-18 09:44:02 följande:
    Haha! Det där med stålull känner jag igen! Sonen hade satt fast klistermärken på kylskåpet som satt som berg, så skulle gnugga bort med stålull.. Emaljhelvetet försvann det också, och det ser ut som skit på kylen! Men hur fan gör man då, liksom? Förvånad
    Man åker och köper ett limborttagningsmedel, sen gör man som det står på flaskan, inte dyrt, eller svårt, och resultatet blir som nytt.. Förutsatt att man köper rätt medel..
  • Black roses

Gör inte, tvätta ett stort släp med stor kåpa ute i +5...
    Orsak, vattnet som hamnar på draganordningen fryser till lite, och är man då så dum så man snabbt ska kliva upp på den bara för att nå en fläck som du klart ser att du har missat, finns risken att du halkar och blir hängande i knävecken med benen inlindade i ovan sagda draganordning.. Uttöjda ligament och allmänt blåslagen med förjäkla ont i knäna är följden givetvis, för en lång tid, och släkten vet inte hur de ska göra för att dölja sina asgarv när de får veta vad som egentligen hände...

• Black roses

Hjälp heller inte dottern att flytta ut i det nybygda rummet ute i skjulet...
    Orsak.. Du bär hennes säng uppför en gammal öppen trapa, när något går fel, du fastnar med foten i trappsteget, med sönderdragna ligament i vristen och ett benbrott i foten som följd...

Åk sedan inte in till sjukhus med ovan sagda skada.. De avfärdar dig med en stukad vrist, och skickar hem dig med ett stödbandage och 2 veckors sjuskrivning.. Du står hemma och försöker desperat stödja på din fot för doktorn beordrat detta, när det fortfarande inte funkar 2 veckor senare och du ringer upp och ber om en förlängd sjukskrivning, då kryper det fram att foten är visst bruten och du har sprängt sönder ligamentfästena i vristen...

(Detta skedde dessutom 3 dagar efter vårt bröllop, så honeymoon, ja helt enkelt blev det ingen...)

• Black roses

Ok, ok.. Har har ni en dagsfarsk da...
    Lite ackelvarning utfardas dock...

Ga inte ut med trimmern utan att kolla att aldste grabben(Snart 19) plockat upp efter hunden nar han var ute med den...
    Anledning.. Kanns sadar lagom halvmysigt att fa hundskit uppskvattandes i bade ansikte och pa resterande kropp nar man missar den farska hundskiten som doldes av graset...

Anledning 2... Det ar sadar lagom skoj att vara tvungen att stalla sig och skolja av bade bil etc som skvatts ner av denna samma hundskit, sa man inte bara kan slappa allt och ga in, ta en dusch och vagra gora mer idag..
    Jaklar vad hundskit kan racka langt om jag far saga sa....

• Black roses
    Ramborg skrev 2011-06-29 07:58:14 följande:
    Meko Gica: Du borde tvingat sonen att städa upp efter sin lilla "fälla"!
    Min son fick en noggrann tillsagelse, att nasta skithog jag hittar, den hamnar i hans sang.. Sa det ar nu upp till honom att plocka upp dem, annars blir det en aning ackligt i sovrummet...
  • Black roses
    Black roses skrev 2011-06-29 10:23:29 följande:
    Min son fick en noggrann tillsagelse, att nasta skithog jag hittar, den hamnar i hans sang.. Sa det ar nu upp till honom att plocka upp dem, annars blir det en aning ackligt i sovrummet...
    Nej, det ar Inte ett hot, det ar ett lofte..
  • Black roses
    Pallas skrev 2011-07-30 23:59:07 följande:
    Inte hemma, men prova för FAN inte detta!!!!

Gör inte: Få punktering på din hästtransport på E4:an i semesterrusningstrafik.
    Anledning: Du kan vara ytterst nära att bli rammad av en husvagn och dö. 

Gör inte: Tänk: "ska jag ta garagedomkraften med mig? Äh, det räcker med domkraften som kommer med bilen."
    Anledning: Domkraften räcker inte, utan du får svinga dig ut i sprängstensslänten bredvid motorvägen för att hitta en sten du kan köra upp det främre hjulparet på.

Gör inte: Ta med dig två barn när du ska åka 60 mil t o r för att hämta en häst i semesterrusningstrafik längs E4:an.
    Anledning: Du kan behöva röka på för att komma över 13 timmars sjungande av Imperial March från godisfyllda småmunnar.

Ahhh... Fy faan... Jag lider med dig...
  • Black roses
    Lady T skrev 2011-08-23 23:21:21 följande:
    Gör inte:
    Flytta vardagsrumsbordets marmorskiva (70 kilo) på egen hand när du är ensam hemma med barnen.

Orsak:
    Du halkar med handen när skivan är en dm från golvet och tappar den förb*nnade skivan på stortån

Resultat:
    Din kompis som du pratar i telefonen med får lära sig många nya ord, din granne tittar förskräckt på din blodiga fot när du lyckas ta dig dit för att be om hjälp att ta hand om barnen tills din sambo kommer hem, din sambo slår hastighetsrekord på väg hem från jobbet och du får en jävligt långtråkig kväll på akuten, där till slut en läkare konstaterar att röntgenbilden "ser ännu roligare ut från sidan, för där syns alla frakturerna" och packar in halva din fot i en gipsskena. Den följande veckan får sambon vabba eftersom du inte kan gå utan krycka.

Gör inte 2 (hör ihop med ovanstående händelse)
    Påstå att du klarar dig själv efter att ha fått vila upp din trasiga fot i en vecka.

Orsak:
    Det gör du inte

Resultat:
    Du blir tvungen att lösa dagishämtningen av det äldsta barnet. Eftersom du inte kan gå ordentligt får du sitta på rumpan och hasa dig nedför två trappor, trassla ner den yngste i vagnen, och sen försöka balansera kryckorna som du i alla fall inte kommer kunna använda på vagnen. När du efter 25 minuters halkande promenad kommer fram till förskolan som normalt ligger 3 minuters promenadväg hemifrån tittar personalen konstigt på dig, sedan tittar de på varandra, och så tittar de på dig igen, varpå en konstaterar att "jag följer er hem, jag".

Fördel med ovanstående historia:
    Jag slapp i alla fall bära tungt under vår flytt två veckor efter olyckan :p
    Oj.. Herre.. Min... J****L.... Bjod pa ett gott skratt, tror det ar tradens basta hitintills..
  • Black roses
    Lady T skrev 2011-08-25 22:15:47 följande:
    Jo, det är rätt roligt nu i efterhand :p
    Jag maste tyvarr erkanna att jag gjort samma sak, men lyckades missa foten, klamde daremot huden pa yttersta tippen av stortan(??!!) och jaklar vad blasvart den blev, sen knackte det stengolvet ocksa, men det gick ju att fixa.. Om ta hade jag iaf... (Min skiva var en stor marmorskiva fran en GAMMAL akta kopmansdisk, och vagde dryga hundra kg.. den var 4 cm tjock.. tung som bly och en quinna som ar envis som synden.. )
  • Black roses

Ok... Detta galler min make..
    Gor inte.. Stall dig upp efter toa besoket och dra upp byxorna..
    Varfor? Jo du bryter din fot pa ett plant golv..
    Skrik sen inte av smarta, for da kommer frugan och undrar vad som hande, och foreslar en tripp till akute..
    Neka sen inte och sag att allt ar bra.. Varfor.. Jo frugan tvingar dig till akuten pa kvallen efter, givetvis en fredags kvall med 10000 pers med liknande skador.. (Undrar om det var bryta foten dagen den dagen??)

Nar du sen varit gipsad i 6 veckor och aker tillbaka till sjukhuset for att troligen fa av dig gipset, hoppas da inte for mycket.. Varfor??
    Jo du far dar och da veta att du lider av osteoporos, sa det har inte ens borjat laka an, sa det blir 6 veckor till..

(Maken ar rullstols buren, detta har tydligen lett till osteoporosen..)

Maken ar nu mattligt glad, for han ar pissless aircastet han fick, for det ar om mojligt mer otympligt och jobbigt an ett gips... (Han har dryga 3 veckor kvar till nasta rontgen, och for husefridens skull hoppas jag att det da har lakt.. )

• Black roses
    nokz skrev 2011-09-24 23:38:31 följande:
    Hon ville inte mysa med mig på ett par dagar kan jag lova Tungan ute
    Nasta gang, om det skulle handa igen, sa ar det mycket enklare om du badar katten.. Borja med en rejal omgang med yes, skolj sen noga, efter det tar du de vanliga sorterna du anvander nar du bara katten... Yes ar trots allt det basta som finns mot fett i palsen, och sa lange du undviker ansiktet sa ar det lugnt...
  • Black roses

Ok.. GOR INTE... Mala hela trappen med racken och allt...

Orsak.. Fanstyget torkar aldrig, och du far slanga ut ark med aluminiumfolie i hela trappen sa alla kan ga och lagga sig.. Sen far du aven aran att bara upp hundarna, (2 stycken) och din sota 3 aring som sover sa gott.. Medan maken forsoker komma upp for trappan utan att kladda i fargen..

• Black roses

Ja just det ja..
    Jag glomde..
    GOR INTE... Ta inte for givet att katten ar ute, aven om du nyss sag henne ute, nar du val borjar mala trappuslingen...
    VARFOR?? Ja kattan kommer nerdansandes nagra trappsteg, utan att registrera att tassarna fastnar.. Detta givetvis nar du sjalv ar 13 steg nedanfor, och inget kan gora annat an att svara at katten som just nu sabbar hela maleriet for dig... Sen far du skal att svara lite till, for nar du val tar dig uppfor trappen med aluminiumfolien, sa ser du alla fina tassavtryck pa de nylagda golven i sovrummena...

Katten?? Joda, hon lever fortfarande, och nej ingen skada tagen av att vara daruppe, eller for lite farg pa tassarna som hon sa vackert gjorde sig av med pa mina nylagda golv...

Svar på tråden Prova inte detta hemma!