Inlägg från: maximum |Visa alla inlägg
  • maximum

Prova inte detta hemma!

Vad inte göra: När du kör åkgräsklippare, lägg då inte jackan bakom dig i stolen.
    Varför inte: Jo för om du lägger i backen med klippagrigatet igång kan det av en händelse ligga en tappad jacka på marken som åker in i gräsklipparen med mobilen i fickan och snurrar in sig i hela knivsnurraren. 

Vad inte göra: Låte en vän parkera sin padantskötta bil just på den plats där du brukar backa ner din bil för att vända.
    Varför inte: Du kan ha en sambo som glömt att det står en pedantsköttbil på vändplatsen och som då backar rakt in i den så bakdörren nästan ligger i baksätet

Vad inte göra: julstäda inte köket när du är höggravid (hormonbomb) och ni dessutom renoverar huset.
    Varför inte: För du kan ha en sambo som sätter motorsågen i väggen för att göra ett stort valv in till köket från matrummet, allt för att överraska dig.
    Det kan hända att du gråter konstant i 3 dagar. 

• maximum
    riboflavin skrev 2011-08-06 21:56:25 följande:
    Jisses, akn förstå att det blev lite av en chock när det plötsligt kom en motorsåg genom väggen, eller var det för att han förstörde städningen du blev ledsen?

Jag va inte hemma när det hände. Så jag blev ledsen för att förstört hela min städning. Han va själv jättenöjd. HAn och 2 till satt i köket med sina smutsiga jobbkläder och skor. Min sambo blir glad när jag kommer hem och säger "Älskling titta valvet blev större än vad jag sa från bröjan att det skulle bli."
    Jag visste inte att det redan va dax för att ta ner den väggen.... 
  • maximum
    JabbaTheHut skrev 2011-08-16 16:43:41 följande:
    Gör inte: vispa nånting hårt (mandelmassa) med elvispen utan att hålla i bunken.

Därför: Bunken håller på att fara iväg vilket resulterar i tappad elvisp och när man så ska fånga elvispen i farten trasslar fingrarna in sej i visparna...

Tyst
  • maximum

gör inte: Leta upp ett recept på kladdkaka på nätet som du jättesmidigt kan göra i micron enligt receptet.

Varför inte: Gör du precis enligt receptet så kan det hände att kakan exploderar i micron och stelnar som cement i formen och på microns glasskiva så det tar dig typ 3dar att hacka loss allt.
    Fan lita inte på allt som står på nätet  

• maximum
    Shailak24 skrev 2011-09-07 06:50:15 följande:
    Gör inte: Tro att Plattan du sätter upp i kökstaket sitter kvar av sig själv när du böjer dig ner för att ta upp skruvdragaren från golvet.

Anledning: du kvicknar till en stund senare på köksgolvet med världens bula och undrar vafan det var som hände!

• maximum

Gör inte: Plocka inte ut köksvågen från skåpet.

Varför inte: Du kan skära dig på den, en stor köttbit från din lillfingertopp kan lossna och blodet sprutar. 

• maximum

Om du lånar ut din grill till personalfesten så tänk inte då på hur fin glöd det är kvar när ni grillat färdigt och för fasen inte ens tanken på att du kan ta hem grillen med glöden i.
    dvs du öppnar bagageluckan på bilen och ställer in grillen, sedan hoppar du in och kör iväg....

Varför inte göra detta: För det första, du vet väl att det fort bildas giftig rök inne i bilen och för det andra grillen kan välta och bränna hål i hela mattan i bagaget.

Ska tilläggas att det inte va jag som gjorde detta utan min pappa gjorde det och det va innan jag föddes så i slutet på 70talet någon gång.
    Men hur jävla dum får man bli?          

Svar på tråden Prova inte detta hemma!