Inlägg från: etanol |Visa alla inlägg
  • etanol

Prova inte detta hemma!

Ankaja skrev 2011-03-02 11:09:06 följande:
    Undvik: att springa med safttillbringaren.

Anledning: saften skimpar över, du kliver i pölen, halkar, flyger ett par meter och landar i öppna spisen.

En annan bieffekt är att golvet blir mycket kladdigt, även efter att du har skurat det tre gånger.

Detta hände på släktkalaset igår och jag kan idag ståta med en brännblåsa, skrapsår och ett otal blåmärken och ett sårat ego. Det positiva var att jag äntligen hade något att skriva om i den här tråden! Skrattande
    Hahahaaaa, jag gör på mig...
  • etanol
    ÄngelBängel skrev 2011-02-14 12:03:41 följande:
    Kan inte sluta garva åt dina fläckar "där nere"
    Inte jag heller... Hysteriskt kul!
  • etanol

Gör inte; Flytta inte utan en tumstock...

Resultat; Fel på allt från gardinstorlek till diskmaskiner som inte passar till skåpen och behöver således bytas ut och möbler som trängs lite osnyggt.

*damn*

• etanol
    etanol skrev 2011-07-08 22:49:11 följande:

Gör inte; Flytta inte utan en tumstock...

Resultat; Fel på allt från gardinstorlek till diskmaskiner som inte passar till skåpen och behöver således bytas ut och möbler som trängs lite osnyggt.

*damn*

En sak till, pappersark funkar dåligt som måttstock....nio pappersark långt ÄR inte idealiskt i affären! Å kan bli så pinsamt.
  • etanol
    riboflavin skrev 2011-08-06 21:34:27 följande:
    Jag sade väl typ ursäkta mig *host, harkel*, men hon var en så söt liten tant som skämdes ögonen ur sig så jag kunde inte med att bli arg. Plågade henne med ett långt samtal om vädret innan jag släppte iväg henne med några nävar kantareller.

Jag är ond på mitt eget lilla vis. 
    Snart kommer det ett inlägg från en söt liten tant, typ, plocka aldrig plockade kantareller ur folks cykelkorgar.Anledning, ägaren kan komma på dig
  • etanol
    Pallas skrev 2011-08-16 16:12:18 följande:
    Gör inte detta: Ring Försökringskassan för att höra när du får din fyllnadsinbetalning på föräldrapenningen, enligt det nya SGI-beslutet.

Anledning: Det är satans jobbigt att spackla igen ett 3x3 dm stort hål i en gipsvägg, och det tar tid för en stortå att läka en fraktur.

• etanol

Ta inte upp polarbröd i närheten av en tallrik köttfärssoppa, laddad med sked för ätning.

Anledning: Du får med dig fler än en plattmacka, varav den du inte håller i rasar ner på skeden som helt plötsligt blir en köttfärssoppe-katapult.
    Kladd i en sjysst båge runt hela dig, på väggar, golv och naturligtvis på din snygga vita top...

(Dessutom två barn som undrar varför man gjorde så?
    Därför att mamma ville det, väser hon till svar)

• etanol
    Mysgosmys skrev 2011-12-14 16:20:23 följande:
    När katten gör något hon inte får, tex hoppa upp på bordet, skjut henne INTE i rumpan med vattensprutan. Hon drar då anus längs hela köksgolvet.
    (Och nej, det var inte med flit att skjuta henne där, jag suger på att sikta så hade det varit meningen så hade jag missat) 
    *garvar ihjäl mig*
    I am arms to hold, I am lips to speak
  • etanol
    Emberstorm skrev 2012-01-04 04:16:50 följande:
    Gör inte detta hemma:
    Knalla runt med en kastrull kokande vatten utan lock.

Anledning:
    Du kan få ett litet stänk på tummen, som får dig att rycka till och hälla allt vatten över dig, vilket i sin tur leder till ordentliga brännskador och en solsemester spenderad inomhus i skuggan pga sagda skador.

Gör inte heller:
    Fritera fisk i bikini

Anledning:
    Du kan tappa en fiskbit, skvätta ner dig med olja och förstöra alla möjligheter att vistas i solen även denna sommar..

Gör absolut inte:
    Få för dig att värma vatten till den uppblåsbara poolen genom att mikra det i en sockerkaksform (i metall såklart).

Anledning:
    Mikron nöjer sig inte med att knastra lite, utan exploderar alldeles. Glasskärvor från luckan satt fast i köksdörren flera meter bort.
    Du kanske ska hålla dig ifrån varma saker...
  • etanol

Ställ inte rödvinsglaset på vardagsrumsbordskanten när du känner dig sömnig.

Varför?
    Du siktar fel, halvmissar bordet, försöker dig på en kast-räddning och dyker med ansiktet rätt in i bordet.

Resultat:
    Ett trasigt glas
    Ett ömt ansikte

Lärdom:
    IKEA säljer billiga glas

• etanol
    johlinn skrev 2012-01-06 12:45:11 följande:
    använd inte fina dyra kristallglasen när du har vid kort kjol på dig.

anledning - det kan hända att du efter ett par glas av ädla drycker drar ned glaset på golvet. kristallglas blir det många många delar av... 
    Och dyrt
Svar på tråden Prova inte detta hemma!