Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

Prova inte detta hemma!

riboflavin skrev 2011-06-28 10:34:48 följande:
    Gör inte: Skaffa en ny leksak till hunden utan att kontrollera om någon i grannskapet har en hund som liknar nya faroritleksaken på pricken.

Anledning: Det blir så jävla pinsamt när din överlyckliga hund hittar sin leksak gömd ute längs elljusspåret, lyfter upp den och bär den till dig för att du ska kasta den..

Som tur är så är min hund en fågelhund och bär saker mycket försiktigt, grannens lilla långhåriga vavva är van vid stora hundar och grannen är en man med stor portion humor. 
    Vilken syn
  • johlinn

Gör inte: Lämna kaffekannan i någon slags metall (aluminium?) ståendes på låg värme när du går hemifrån.

Orsak: Det spelar ingen roll hur låg värme du har, när det dröjt tillräckligt lång tid smälter kannans metall ut över spisen och förstör emaljen.

Gör inte 2: Om du är sonen i familjen och kommer hem och ser eländet, försök inte ta upp den smälta metallen med händerna.

Orsak: Smält metall är jättevarm. Du bränner dig och tappar metall på golvet och laminatbänken och bränner fina hål samt får ett brännsår själv.

(vem som glömde pannan på plattan är oklart, men det var min bror som kom hem och försökte lyfta metallen med händerna)

Gör inte: Försök spara tid genom att skala potatisen och lägga den i vatten i kastrullen på morgonen.

Orsak: Det kan hända att du fortsätter proceduren 1 steg för långt, dvs börjar koka potatisen också och går hemifrån. Det tar lite tid, men en full kastrull kokar också torrt för eller senare. Bränd potatis luktar inte gott....

(mamma)

Gör inte: Tänk att det är en bra idé att lufta barnets blöjeksem om du tidigare samma dag gett laktulos och barnet dessutom börjat röra lite på sig på egen hand.

Orsak: Bara gör det inte. Bajs är kladdigt. Bajs luktar illa. Och när proppen väl släpper släpper den rejält...

(mitt eget hjärnsläpp)

• johlinn

Min favorit

Gör inte: Ta på dig företagsjackan till företagsfesten. Häng den i garderoben och glöm bort vart du hängt den.

Orsak: Du tar kollegans jacka när kvällen gått och du druckit en öl eller två. Kollegan har också druckit alkohol i någon form och ser att hennes jacka inte hänger där hon hängt den men eftersom det är den enda kvar så måste den ju vara hennes.

Inte jag som tog fel jacka första gången, men det var jag som inte märkte på en gång att det var fel jacka. De var inte ens samma storlek, den ena var herrstrl och den andra damstrl. Jag minns att jag tänkte att den var lite vidare än den brukade vara och att ärmarna var längre. Minns att jag på morgonkvisten låg och funderade över vart mina handskar tagit vägen och hur jag skulle förklara för sambon att jag var tvungen o köpa nytt busskort (nyköpt 30-dagarskort a 600-nånting kronor) eftersom jag tappat det gamla. Det tog några timmar innan jag kom på vad som hade hänt Både handskar och busskort låg kvar i jackan när jag fick tillbaka den.

• johlinn
    johlinn skrev 2011-07-03 14:17:02 följande:

Min favorit

Gör inte: Ta på dig företagsjackan till företagsfesten. Häng den i garderoben och glöm bort vart du hängt den.

Orsak: Du tar kollegans jacka när kvällen gått och du druckit en öl eller två. Kollegan har också druckit alkohol i någon form och ser att hennes jacka inte hänger där hon hängt den men eftersom det är den enda kvar så måste den ju vara hennes.

Inte jag som tog fel jacka första gången, men det var jag som inte märkte på en gång att det var fel jacka. De var inte ens samma storlek, den ena var herrstrl och den andra damstrl. Jag minns att jag tänkte att den var lite vidare än den brukade vara och att ärmarna var längre. Minns att jag på morgonkvisten låg och funderade över vart mina handskar tagit vägen och hur jag skulle förklara för sambon att jag var tvungen o köpa nytt busskort (nyköpt 30-dagarskort a 600-nånting kronor) eftersom jag tappat det gamla. Det tog några timmar innan jag kom på vad som hade hänt Både handskar och busskort låg kvar i jackan när jag fick tillbaka den.

åååkej, tekniskt sett inte hemma. Men låt bli o prova iaf.
  • johlinn

Med tanke på alla brand- och nära brand-incidenter här i tråden läste jag att 25% av alla lägenhetsbränder i london orsakas av att lägenhetsinnehavaren kommer hem full och lagar mat Don't drink and cook people

• johlinn

Gör inte: Stå utanför och prata genom det öppna fönstret. Gå in och prata istället!! Iaf om fönstret hamnar i huvudhöjd på dig.

Anledning: När det börjar blåsa får du fönstret HÅRT i huvudet. Din kompis försöker rädda situationen genom att dra upp sin hand för att "fånga" fönstret och får sjukt ont i handen i flera månader efteråt. Du själv får minnesförlust och grym huvudvärk (hjärnskakning).

• johlinn
    viseversa skrev 2011-07-08 09:11:43 följande:
    Ha,ha förlåt man jag kunde itne låta bli att skratta. Även om jag förstår att det inte var så kul just då. 
    Ha - jag tror vi skrattade rätt högt själva också. Minns inte så noga Obestämd
  • johlinn
    H Raheb skrev 2011-07-08 18:21:13 följande:
    GÖr inte: Häng en yxa i eggen på en kanten till en hylla som inte är faskruvad i konsollerna. 

Varför: Jo för yxan är för tung, den tar hyllan med sig, och landar på din make, vars hälsena kapas, han blir lätt upprörd och får operera ihop den och tillbringar sen resten av sommaren med att påminna sin hustru om denna fadäs medans hon springer arslet av sig för att serva honom där han ligger och lider i hängmattan. 
    fick hustrun bara höra om det resten av DEN sommaren? Fast först - aj. Aj aj aj...
  • johlinn

Tänk inte: Den här gången klarar jag att röra om i pommes friten utan att ta ut plåten först.

Anledning: Du bränner dig på ovansidan av handen. igen...

Den här gången kom jag ihåg att jag nog inte skulle klara det. Så inga brännsår idag

Gör inte: Ta tag i handtaget en gjutjärnsstekpanna som stått i ugnen och tillagat en god paj utan grytlappsunderlägg.

Orsak: Den är varm. Jättevarm. Det gör ont!  

• johlinn

Gör inte: Ät massor av rödbetor till middag och glöm bort det.

Anledning: Du tror att du är allvarligt sjuk när du kissar "blod". Igen...

Gör inte2: Låt barnet äta massor av rödbetor till middag och glöm bort det.

Anledning: Du tror att BARNET är allvarligt sjuk eftersom han har "blod" i blöjan...

Svar på tråden Prova inte detta hemma!