Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

Prova inte detta hemma!

Lady T Naw vad sött Klart logiskt på treåringars vis, tryck där som mamma gör så blir det rostbröd!

• johlinn
    Tidvis skrev 2011-08-22 22:25:51 följande:
    Gå inte in på toaletten med nyckeln på utsidan när du är hemma själv med din 1.5 åriga dotter..

Anledning: hon låser in dig.

Detta hände min sambo. Jag kom hem från jobbet, vår dotter blev väldigt glad att se mig. Jag frågar: var har du pappa då? På tolaletten.

Jag hör honom ropa, kan du öppna? Han hade varit inlåst nästan en timme.
  • johlinn

Gör inte: Packa för dåligt så att flytande tvål läcker ut i väskan. Du blir arg på alltihop, tål inte sambons skämt och sparkar argt till resväska modell större, väskan stöter till ett rangligt soffbord där det står två nypåfyllda rödvinsglas.

Ena glaset välter, det andra glaset krossas mot väggen. Rödvin överbord, duk, golv, vägg (snygga fläckar på tapeten...), soffa, lammskinnsfäll...    Så istället för att fira att vi kommit fram till landet framför en brasa med ett glas rödvin tillbringades större delen av en timme med att sanera rödvin...

Gör inte: Dricka ur full mugg kaffe när du är trött och skakig... 
    Anledning: Du spiller. Över hela biblioteksboken... Försättssidan är numera brun och boken luktar kaffe... Får se vad de säger när jag lämnar tillbaka den.   

• johlinn
    Lady Namárië skrev 2011-10-24 09:12:28 följande:
    Gör inte heller: Ligg på mage och läs en bok om du är förkyld och har lätt för att blöda näsblod.

Orsak: En hastigt påkommen nysning senare är det blod (och snor) över hela uppslaget. Myyysigt.

haha - ska försöka komma ihåg det!

Gör inte: Lämna laptopen ensam med treåringen.

Anledning: även om han är sjuk är han snabb med fingrarna och lyckas på några minuter pilla bort en tredjedel av knapparna. V-knappen och 3-knappen kommer aldrig bli sig själva igen, nån liten plupp har gått sönder...  
  • johlinn

Bimsan- lite spännande, men han kanske tänker som min sambo - Hans pappa " kanske kommer"... Hur svårt kan det vara?

• johlinn

Gör inte - lämna barnet du tror är friskt från magsjuka i soffan en stund efter frukost. Gå inte på toaletten o lämna honom ensam .

Anledning- Barnet är inte friskt och hinner kräkas ned halva den nytvättade soffan...

• johlinn

husbyggemamma - Vet knappt om man vågar skratta! skönt att barnen klarade sig såpass bra!

• johlinn
    Jowimo skrev 2012-01-04 11:11:13 följande:
    Gör inte detta hemma:
    Ställa in din dotters trasiga Saccosäck i den stora garderoben på ett kanske inte så bra ställe med tron att du ska laga den när du får tid och ork.

Anledning:
    Tiden eller orken att laga den kanske aldrig riktigt kommer och när du är o röjer runt där inne för att komma åt kartongerna för julsakerna så kanske du råkat stöta till den så att den ramlar med det trasiga neråt. Du får spendera ett antal minuter där inne för att försöka få upp alla små tusentals kulor som hamnat precis överallt.

haha - lite likt min amningskudde som jag skulle laga senare... När jag väl öppnade örngottet var det  små plastkulor som ramlade ut i sängen... de där små små plastkulorna fastnar överallt. Hade till råga på allt sönder dammsugaren när jag skulle dammsuga upp eländet...
  • johlinn

använd inte fina dyra kristallglasen när du har vid kort kjol på dig.

anledning - det kan hända att du efter ett par glas av ädla drycker drar ned glaset på golvet. kristallglas blir det många många delar av... 

Svar på tråden Prova inte detta hemma!