Dåliga vänner!! *besviken*
Jag är så fruktansvärt besviken just nu. Skulle ha tjejkväll hos mig med tre vänner. Visste att en tjej kanske inte skulle komma för hennes mormor dog i veckan, inte så konstigt om man är ledsen då och vill vara hemma. En annan tjej skulle komma sent ikväll pga träning och det är ju oxå ok, iom att jag visste om det. Men, den tredje tjejen då.... Hon och jag skulle umgås idag, hon skulle ha kommit strax efter lunch. Så innan dess var jag i affären och handlade allt vi skulle ha, räkor, glögg, baguetter och massa annat gott till oss under dagen samt att äta ikväll.
Fick ett sms nu: "Jag orkar inte, det är för mkt nu och vi får ta det ngn annan gång!"
Alltså, jag vet att hon har lite problem, men jag blir ändå sååå besviken och samtidigt arg! För jag försökte ringa henne på väg till affären, men hon svarade inte. Och hon har sagt i två veckor, att hon ska komma och hur kul det skulle vara. Hon visste oxå att jag skulle handla på förmiddagen så då borde hon väl ha sagt ngt innan?? Till saken hör att jag har usel ekonomi, jag har redan som läget är nu bara 1000 kr kvar att leva på och jag har inte ens köpt busskort än som kostar 600... Vi skulle dela på de här kostnaderna, men nu skiter hon i det.
Jag blev arg och skickade tillbaka följande sms: "Jag blir besviken över att du inte sagt ngt tidigare, ringde ju när jag var på väg till affären. Nu har jag köpt massor i onödan och min ekonomi är kass. Jag är faktiskt sur! Jag har inte tid att ses ngt mer i år, vi får väl se hur vintern ser ut. Hej!"
Jag ångrar det inte heller, funderar på att dumpa henne helt. Hon har en tendens att ställa in saker och ting, men aldrig såhär sent... *ledsen*
Fick ett sms till nu: "Förlåt att jag tänker på min hälsa. Hej då!"
Skickade tillbaka: "Du kunde fortfarande ha svarat när jag ringde, eller skickat ett sms. Då hade jag inte behövt handla allt. Men jag har redan kastat allt, så bry dig inte mer. Nu tänker jag inte försöka mer, får alltid nej av dig när jag försöker hitta på ngt kul! Förutom luncherna, det är väl det enda jag duger till. Bye."
Ovanstående är sant, jag har försökt få ihop ngt i månader, men hon drar sig alltid ur. Men luncherna vi brukar ta ibland, de går ALLTID bra. Fattar inte... Men nu skiter jag i henne.
Ngn som vill ha en lojal vän, som inte bangar för att hitta på kul grejer? *suck*