• lycka79

Dåliga vänner!! *besviken*

Jag är så fruktansvärt besviken just nu. Skulle ha tjejkväll hos mig med tre vänner. Visste att en tjej kanske inte skulle komma för hennes mormor dog i veckan, inte så konstigt om man är ledsen då och vill vara hemma. En annan tjej skulle komma sent ikväll pga träning och det är ju oxå ok, iom att jag visste om det. Men, den tredje tjejen då.... Hon och jag skulle umgås idag, hon skulle ha kommit strax efter lunch. Så innan dess var jag i affären och handlade allt vi skulle ha, räkor, glögg, baguetter och massa annat gott till oss under dagen samt att äta ikväll.

Fick ett sms nu: "Jag orkar inte, det är för mkt nu och vi får ta det ngn annan gång!"

Alltså, jag vet att hon har lite problem, men jag blir ändå sååå besviken och samtidigt arg! För jag försökte ringa henne på väg till affären, men hon svarade inte. Och hon har sagt i två veckor, att hon ska komma och hur kul det skulle vara. Hon visste oxå att jag skulle handla på förmiddagen så då borde hon väl ha sagt ngt innan?? Till saken hör att jag har usel ekonomi, jag har redan som läget är nu bara 1000 kr kvar att leva på och jag har inte ens köpt busskort än som kostar 600... Vi skulle dela på de här kostnaderna, men nu skiter hon i det.

Jag blev arg och skickade tillbaka följande sms: "Jag blir besviken över att du inte sagt ngt tidigare, ringde ju när jag var på väg till affären. Nu har jag köpt massor i onödan och min ekonomi är kass. Jag är faktiskt sur! Jag har inte tid att ses ngt mer i år, vi får väl se hur vintern ser ut. Hej!"

Jag ångrar det inte heller, funderar på att dumpa henne helt. Hon har en tendens att ställa in saker och ting, men aldrig såhär sent... *ledsen*

Fick ett sms till nu: "Förlåt att jag tänker på min hälsa. Hej då!"

Skickade tillbaka: "Du kunde fortfarande ha svarat när jag ringde, eller skickat ett sms. Då hade jag inte behövt handla allt. Men jag har redan kastat allt, så bry dig inte mer. Nu tänker jag inte försöka mer, får alltid nej av dig när jag försöker hitta på ngt kul! Förutom luncherna, det är väl det enda jag duger till. Bye."

Ovanstående är sant, jag har försökt få ihop ngt i månader, men hon drar sig alltid ur. Men luncherna vi brukar ta ibland, de går ALLTID bra. Fattar inte... Men nu skiter jag i henne.

Ngn som vill ha en lojal vän, som inte bangar för att hitta på kul grejer? *suck*

• Svar på tråden Dåliga vänner!! *besviken*
  • Aangiee

usch vad tråkigt! förstår att du är besviken och arg! skulle jag också vara!!!
    helt rätt som skickade de där meddelandena!
    du får ha en mysig kväll med dig själv och unna DIG saker och ting, ta hand om DIG själv

• angellyn

Hej,
    vet precis vad du snackar om har varit med om dessamma.
    Dumpade hela min vänskapskrets då jag alltid hörde av mej, försökte anordna saker så vi kunde ses m.m och folk i fråga bara tar en för givet. Tycker det är en sådan vidrig still så det finns inte!
    Om du vill ha en lojal vän så har du en här, prioriterar vänskap och håller det jag lovar.
    bamsekram

• Kanelflicka

Har varit med om samma sak. En kompis son skulle kommit men sen ringde hon och ställde in (en timme före) för att hon skulle ut på krogen med någon kille för att kolla på en fotbollsmatch. Hon bad om mitt förståelse, eftersom hon var singel och ville ut med den här killen. (Liknande saker har hänt 3-4 gånger). Hur är det nu med henne? Jag har ingen aning, jag har "dumpat" henne

• Kanelflicka

"En kompis SOM" borde det stått där

• lycka79

AngiePangie

Som tur är, ska jag bort i morgon och träffa andra vänner... Så hela helgen kommer jag inte vara ensam iaf. Det är bara det att jag hade sett fram emot det så mkt och nu skiter det sig helt. Jag är bara så ledsen, för jag har inte så många vänner och nu har jag färre ändå... Vet inte vad jag ska göra.

• angellyn

men skit i dom bättre få vänner som är bra en ett dröse skitvänner. Plus är hellre själv en att ha en massa falska o otillitliga vänner som får mej att må dåligt

• AxelArvid

Känner igen detta, jag var och handlade jättemycket mat och godis för nån helg sedan. När jag kom hem från affären så hade hon pratat in på svararen att de inte kom....*suck* även om man själv ska äta så känns det väldigt tråkigt att handla mat för 500 och sen bara står det där....

• LillaJag79

Vad tråkigt, du gjorde alldeles rätt som skickade det sms:et. Det skulle jag med gjort.
    Vill du ha en vän så finns lilla jag här. *kram*
    Tycker du ska ta ett varmt och skönt bad och bara pyssla om dig själv. Tänk inte på nån annan. Så kan hon som var din "vän" gå och dra nåt gammalt över sig. Kram igen.

• lycka79

Vad är det för fel på folk? Om man har sagt att man ska komma, så är man väl shysst och avbokar i tid? Man är väl inte så ego, så man skiter i det? Jag skulle aldrig göra så...

• lycka79

Hon skickar massa elaka sms nu om att jag är en dålig vän och inte bryr mig om andra... Ska hon säga... Fan, vad ledsen jag blir.

Alltså, jag är med på vad ni säger... Men jag har inte så många vänner alls... Har ingen nära vän, som jag kan träffa lite sådär när andan faller på. Hade det tidigare men blev så sårad av henne, så sen dess har jag jättesvårt att lita på folk och känner inte att folk uppskattar mig.

Skulle vilja träffa nytt folk! Folk i min ålder, som gärna vill hitta på grejer, gå ut och gå, fika eller ha tjejkvällar... Men var hittar man nya vänner bara sådär? Alla är så upptagna hela tiden...

• Majblomma12

Lycka, människor som mår riktigt dåligt, dvs är deprimerade, blir ofta mer egoistiska eftersom de inte orkar finna glädje i det andra normalt tycker är roligt. Hon kanske verkligen hade sett fram mot detta, men idag då det var dags kände hon kanske plötsligt att det var jobbigt bara att ta sig upp ur soffan, fixa till sig, bege sig ut. Det är ingen ursäkt, men det är en förklaring.

Förstår så klart att du blir besivken, du har all rätt till din känslor, men som sagt, när en människa mår riktigt dåligt så sätts normala regler ur spel. Bara att svara i telefon kan vara en kraftansträngning.

• Smajla

En sak är ju om man blir sjuk för då är det ju inte säkert att man kan avboka i tid men annars känner jag så otroligt väl igen mig i det där. Har "gjort slut" med 2 kompisar som bara brydde sig om sig själva. Har inte saknat dem det minsta - känner mig för gammal för att hålla på och hålla kontakten med folk som inte bryr sig tillbaka.

Nej - bättre med kvalitet än kvantitet - det ger så mycket mer.

• lycka79

Iors syster

Vore annorlunda om det bara var en period så hon betedde sig såhär och kan skylla på att hon mår dåligt... Saken är den, att hon ofta velar mellan att träffa mig och göra ngt annat, för det KAN ju komma ngt roligare att göra... Inte första ggn hon dumpar en såhär, om man säger så! Annars är jag helt med på dina tankegångar, har själv varit deprimerad och vet hur det är. Men det här beror på massa annat än det...

• Majblomma12

OK, ja det är ju en helt annan sak. Det är det värsta jag vet, folk som inte kan bestämma sig och lämna besked för att roligare saker kan dyka upp. Skittaskig attityd, verkligen!

• lycka79

Ja, man känner sig ju verkligen som en second hand-kompis...

Svar på tråden Dåliga vänner!! *besviken*