• Anonym (Vill Träna)

Gå ner i vikt av endast styrkesträning ?

Hejsan,

Har skadat foten rejält, och kan därför inte träna kondition just nu --> 2-3 månader frammåt.
    Kan man gå ner i vikt (förstår att muskler väger mer än fett, men utseendemässigt gå ner i vikt) av enbart styrketräning?

Vad för andra övningar rekomenderar ni om man ej kan använda sig av foten ?
    Vill inte sluta träna nu när jag äntligen har kommit igång bara för att jag råkat skada mig.

<3

• Svar på tråden Gå ner i vikt av endast styrkesträning ?
  • Anonym

Om du får mer muskler som kommer du att gå upp i vikt...

• sia01

Styrketräning är oerhört viktig vid viktnedgång. Kör på!

• sia01

Viktigast är styrketräning och tänka på hur mycket du stoppar i dig. Du måste göra av med mer än du stoppar i dig, enkel ekvation :) Hur många gånger du äter per och vilka tider på dygnet du äter har heller ingen betydelse. Börja räkna kalorier. Sen, fråga inte om sådana tips på familjeliv, jag rekomenderar www.kolozzeum.com/forum, där finns det massor av kunniga människor. Lycka till!

• Anonym (Vill Träna)
    Anonym skrev 2011-02-11 00:03:52 följande:
    Om du får mer muskler som kommer du att gå upp i vikt...
    Vet att jag formulerade mig konstigt i TS .. Jag vill bli smalare och mer fit (tränad), slank.. ja you name it.

Vad jag menade med att gå ned i vikt var att det skulle synas utseendemässigt, sen bryr jag mig inte så mycket om siffran på vågen.
  • Anonym (Vill Träna)
    sia01 skrev 2011-02-11 00:12:22 följande:
    "Styrketräning är oerhört viktig vid viktnedgång. Kör på!"
    "Viktigast är styrketräning och tänka på hur mycket du stoppar i dig. Du måste göra av med mer än du stoppar i dig, enkel ekvation :) Hur många gånger du äter per och vilka tider på dygnet du äter har heller ingen betydelse. Börja räkna kalorier. Sen, fråga inte om sådana tips på familjeliv, jag rekomenderar www.kolozzeum.com/forum, där finns det massor av kunniga människor. Lycka till!"
    Tack för tips och länk sia01 :D
  • sia01
    Anonym (Vill Träna) skrev 2011-02-11 00:17:04 följande:
    Vet att jag formulerade mig konstigt i TS .. Jag vill bli smalare och mer fit (tränad), slank.. ja you name it.

Vad jag menade med att gå ned i vikt var att det skulle synas utseendemässigt, sen bryr jag mig inte så mycket om siffran på vågen.
    Du ska verkligen styrketräna om du vill tighta till dig. Våga lasta på vikter så ska du få se på snabba resultat! Det är det som är så kul med styrketräning.
  • sia01

"Styrketräningen är A och O för en viktnedgång där största delen av viktförlusten skall vara kroppsfett. Konditionsträning är helt valfritt. Om något innebär konditionsträning större muskelförlust och mindre fettförlust."

• teddy

Hejsan Ts!

Jag är ett levande bevis på att det funkar att bli smalare med endast styrketräning o bra kost.
    Jag gick ner 2 dc i midjan o ca 17kg på vågen. På endast två månader. O då åt jag inte nämnvärt bra egentligen heller. Det enda jag faktiskt ändrade i kosten var att gå från vanlig läsk till light läsk. ( är beroende av läsk)

Så nog sjutton går det att gå ner i vikt med bara styrketräning allt.

• Anonym (Vill Träna)
    teddy skrev 2011-02-11 14:38:15 följande:
    Hejsan Ts!

Jag är ett levande bevis på att det funkar att bli smalare med endast styrketräning o bra kost.
    Jag gick ner 2 dc i midjan o ca 17kg på vågen. På endast två månader. O då åt jag inte nämnvärt bra egentligen heller. Det enda jag faktiskt ändrade i kosten var att gå från vanlig läsk till light läsk. ( är beroende av läsk)

Så nog sjutton går det att gå ner i vikt med bara styrketräning allt.
    Hej teddy,
    17 kilo, det var ingen liten prestation det :) Vill själv bli av med ungeför 20 kilo, känns dock som om det aldrig kommer hända i nuläget.
    Angående din kost, du säger att du inte ändrade något speciellt förutom läsken, men hur skulle du definiera "då åt jag inte nämnvärt bra" ?  
    För mig innebär det nämligen pizza och kebab, vilket är mina laster =) Äter något av det en gång i veckan, men känns som att jag borde trappa ned på det.
  • teddy
    Anonym (Vill Träna) skrev 2011-02-11 16:27:36 följande:
    Hej teddy,
    17 kilo, det var ingen liten prestation det :) Vill själv bli av med ungeför 20 kilo, känns dock som om det aldrig kommer hända i nuläget.
    Angående din kost, du säger att du inte ändrade något speciellt förutom läsken, men hur skulle du definiera "då åt jag inte nämnvärt bra" ?  
    För mig innebär det nämligen pizza och kebab, vilket är mina laster =) Äter något av det en gång i veckan, men känns som att jag borde trappa ned på det.
    Ja om man säger såhär. Jag brydde mig inte om vad jag åt för mat. Kanske var pizza el kebab två dagar i veckan. O godis o glass litegrann då och då faktiskt. Har ett stort sockerberoende som jag har svårt att bli av med.
    Ta det långsamt bara. Stressa inte ner vikten.
    Men när du styrketränar. träna som en "karl" då får du bästa effekten. Alltså var inte rädd att ta i. Kör tunga vikter också.

Lycka till.
Svar på tråden Gå ner i vikt av endast styrkesträning ?