Jag tror att det kan vara bebisen du känner =)
Jag är nu helt säker på att det var fosterrörelser jag kände i vecka 12-13ca, det var som svagt fisksprattel, fladder och ibland små små buffar. Jag kände detta alltid på kvällen/morgonen när jag låg i sängen helt avslappnad efter att jag vaknat eller skulle sova, ofta när jag låg på ett sätt att magen kom lite i kläm, ibland kunde det gå upp till 4 dagar mellan rörelserna. Fast varje gång jag kände det så reagerade jag verkligen på att det var nått speciellt som jag aldrig känt innan och misstänkte att det var bebisen.
Jag kunde dock inte sätta fingret på exakt vart det kändes i magen (jag kände ju självklart att det var någonstans en bit nedanför naveln) men det var väl just det att jag aldrig känt detta förut och kunde inte placera vart det kändes, det var som långt in i magen och inte ut mot huden elelr nått, äsch det är så svårt att förklara. rörelserna kom från en "ny del" av magen jag aldrig känt tidigare helt enkelt....
Jag har nu känt riktiga sparkar sedan 8 dagar tillbaka! (var då i v.17+4) och känslan är snarlik den jag hade från vecka 12-13, bara att det är mycket tydligare och kraftigare nu + att jag känner av sparkarna när jag både sitter och står upp eller går.
Efter mitt RUL igår fick jag veta att min moderkaka låg i bakvägg och barnmorskan sa att det är vanligt att man känner bebisen mycket tidigare än annars om den ligger i framvägg. Hon tyckte inte alls det lät konstigt att jag känt rörelser sen så tidigt. Men hon sa även att alla är olika och känner av olika mycket, endel är mer känsliga i livmodern mm.
Kan tillägga att det är första barnet för mig också =)