• Caranlachiel

Anser du att du är naiv?

Naiv = godtrogen, troskyldig, blåögd, aningslös, enfaldig, lättlurad osv.

Jag tror att många skulle tycka att jag har en naiv inställning till livet. Jag tror gott om alla tills någon skriver mig på näsan att jag har fel till exempel. Jag tycker dock inte att det betyder att jag är naiv, för att vara naiv för mig innebär att det är aningslöst, att man inte förstår bättre. Men jag väljer att ha den inställningen. Jag vill tro gott om alla, även om jag såklart vet att alla inte kan vara så goda som jag tror.

Hur är du?

Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Anser du att du är naiv?
  • lövet2

Nej, jag har vuxit i från den ev naivitet jag haft. Däremot väljer jag att tro gott om folk tills de bevisat motsatsen ...

• Faile
    DenNamnbitne skrev 2011-02-11 08:16:14 följande:
    Nej, jag ifrågasätter det mesta
    Samma här.
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Tant Green

Jag är nog som du (TS). Väljer att tro gott om alla, tills de bevisat motsatsen.

• Papayia

Jag är skeptisk och ifrågasätter det mesta. Ofta med rätta....

• snillis

Nej, det var värre förr när jag var yngre.

Nu är jag mer realistisk.

• Linda1976

Nej, jag är tyvärr för mycket åt andra hållet. Misstror det mesta och de flesta. Tyvärr, men när världen ser ut som den gör så...

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • jennifer88

Jag väljer att tro gott om alla innan motsatsen är bevisad och lever i tron om att alla mäniskor föds goda. Jag tror även på att världsfred är möjlig och att allas insatser för en bättre värld gör skillnad.  Jag anser att alla förtjänar en andra chans och när någon ber om hjälp ifrågasäter jag sällan utan tror på vad personen säger. Jag tror även på evig kärlek och det finns någon som är "den rätta" för alla. 

Jag vet att världen inte är perfekt och säkerligen har jag blivit lurad ett antal gånger MEN jag väljer att se det goda i allt och mår otroligt bra av det!!

• Mad as snow
    Linda1976 skrev 2011-02-11 11:57:24 följande:
    Nej, jag är tyvärr för mycket åt andra hållet. Misstror det mesta och de flesta. Tyvärr, men när världen ser ut som den gör så...
    Jag är likadan. Men ibland önskar jag mig tillbaka till det naiva tillståndet faktiskt. Jag är alldeles för misstänksam. 
Svar på tråden Anser du att du är naiv?