Inlägg från: Kitsune |Visa alla inlägg
  • Kitsune

Behöver förståelse

Vet inte när du är född men denne kanske läste i tidningen att 80-talister, 90-talister ljuger oftare än 40-talisterna, när det är dags att gå till jobbet. Kan tänka mig nu varje gång man är även sjuk blir det väl fördomen som ekar i örat på vissa "80-talist - är denne verkligen sjuk, problem med bilen osv".

• Kitsune
    Freida skrev 2011-02-11 11:39:56 följande:
    Tack så hemskt mycket! Ja, jag är en tidig 80-talist och VET hur en del tror... att man ljuger osv... men jag försöker alltid vara så ärlig jag kan! Ofta får man då bakslag... jag kände mig så himla ledsen efter samtalet då hon var först väldigt oförstående och inte ens efter jag blev ledsen mjuknade hon helt utan sa att "ja men vi måste kunna planera" osv... det är väldigt typiskt hur allt hopar sig ibland också

Detta är dessutom en "extratur" som man inte får LAS-poäng för... så det tog emot att ta turen.

Tycker reglerna är helt bakvända!

I morgon är det tänkt att jag ska jobba 7.30-10.30 sen 17-19! På en lördag lär juh inte plogbilen prioriera oss... (en väg med 5 hushåll...)
    Förstår hur det är, när man jobbar som timvikare kan man behandlas på ett annat sätt än annan personal och det finns definitivt andra krav på en, mer stress och oro som kommer med en sådan anställning. Har själv varit timvikarie inom vården även om jag inte upplevde sådan behandling från arbetsgivaren på boendet men uppfattade de som jobbade på bemanningen hade en orättvis inställning till en som timvikarie, vanligtvis när man vänder sig till sin arbetsgivare så vill man bli tagen på allvar men det var tvärtom bemötande som man fick som timvikarie. Jag lämnade timvikariet och vården.
Svar på tråden Behöver förståelse