• LillaMammis

105 cm lång. Vilken vikt?

Min dotter är liten till växten. Hon är 105 cm lång och väger 18 kilo. Hon är lite rund så jag undrar om hon väger normalt?
    Vad vägde era barn när dom var 105 cm?

Jag och mina barn gör världen lycklig
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 09:04
    Hon är 5½ år
  • Svar på tråden 105 cm lång. Vilken vikt?
  • Love family

vi får se när min  4,5 åring når dit lär nog ta sin tid har jag insett, men hennes jämngamla förskole kompis är 107 och väger 17.

• LillaMammis
    Love family skrev 2011-02-11 19:53:49 följande:
    vi får se när min  4,5 åring når dit lär nog ta sin tid har jag insett, men hennes jämngamla förskole kompis är 107 och väger 17.
    Min dotter är 5½ så din kommer dit också så småningom
  • Love family

hur gammal är din dotter ts? skillnad om dottern är 1 eller 5 tex och då kan man kolla bmi på barn så slipper du undra....:)

• LillaMammis
    Love family skrev 2011-02-11 19:56:34 följande:
    hur gammal är din dotter ts? skillnad om dottern är 1 eller 5 tex och då kan man kolla bmi på barn så slipper du undra....:)
    Kolla svaret ovan
  • Love family
    LillaMammis skrev 2011-02-11 19:55:00 följande:
    Min dotter är 5½ så din kommer dit också så småningom
    hoppas det för nu är hon 93 å väger 12,1...blir 5 om ett par mån bara. Hon säger ju själv att alla på förskolan (barnen) att hon är så liten och hon blir ledsen för det.
  • LillaMammis

BMI: 16,3
    Övervikt: 17,15 så hon ligger än så länge bra till

• Love family
    LillaMammis skrev 2011-02-11 19:57:33 följande:
    Kolla svaret ovan
    ja ok hann inte se det:) typiskt mig:)
  • LillaMammis
    Love family skrev 2011-02-11 19:59:23 följande:
    hoppas det för nu är hon 93 å väger 12,1...blir 5 om ett par mån bara. Hon säger ju själv att alla på förskolan (barnen) att hon är så liten och hon blir ledsen för det.
    Har ni prata med bvc om det? Kanske röntga skelettet för att se om hon behöver extra hormoner för att växa ikapp?
    Min lille grabb är 3år och 2 månader och är 95 cm lång.
  • Love family
    LillaMammis skrev 2011-02-11 19:59:35 följande:
    BMI: 16,3
    Övervikt: 17,15 så hon ligger än så länge bra till
    Hon låter ju helt normal...snart är det sommar och då drar hon iväg på längden också..du behöver inte oroa dig kan jag säga med all säkerhet :)
  • Love family
    LillaMammis skrev 2011-02-11 20:03:00 följande:
    Har ni prata med bvc om det? Kanske röntga skelettet för att se om hon behöver extra hormoner för att växa ikapp?
    Min lille grabb är 3år och 2 månader och är 95 cm lång.
    Ja vi har kollat allt, jag var också liten så hon följer min kurva. Inga fel kroppsligt eller näringsmässigt. kroppen tar imot maten. Hon växte jättemycket i somras...så hon drar nog iväg denna sommar med...
Svar på tråden 105 cm lång. Vilken vikt?