Du behöver inte vara orolig, det är tidigt att känna i v 16, vissa känner förs kring v 20-23, det är inte alls ovanligt!
För mig kändes det i början bara när jag själv låg stilla på soffan eller i sängen. Det var typ en månad efter första rörelserna som jag kunde känna rörelser ståendes eller om jag själv inte var stilla.
Det kändes som när det bubblar i magen, fast det brukar kännas på vänster sida och det här kändes liksom mitt i och långt nere. Dessutom är det ju tyst, inget kurrande. Ja, kanske lite som en guldfisk som sprattlar lite.
Från v 16-18 kände jag kanske en gång varannan kväll eller så. När jag låg på soffan på kvällen. Men somliga känner varje dag efter att de väl har lärt sig känna hur det känns. Men jag sprang nog på för mycket för att känna mer. Kring v 20 kände jag redan flere gånger om dagen, men fortfarande bara när jag var stilla. Tror babyn sov så länge jag rörde mig och vaknar när jag är stilla.
Det är inte heller ovanligt att när man väl kommer på i v 19 vad det är man känner så inser man att man nog har känt så tidigare, men inte reflekterat över det, det "kurrar" till lite en kort stund bara.