• Frk Svår

Vad lever Foki av?

Visste inte om denna fråga hörde hemma här eller under ekonomi

Jag vet att jag egentligen inte har med det att göra men när man tittar i Fokis blogg blir man ju lite nyfiken på vad människan lever av?! Jag har precis börjat följa den och det står ju att hon studerar på distans men det som gör mig nyfiken är att de lever på fint hotell, de har köpt en nyproducerad lägenhet, de verkar inte direkt behöva snåla (de = Foki och hennes pojkvän). Men det kanske är han som har pengarna?

Någon som kan stilla min nyfikenhet lite?

• Svar på tråden Vad lever Foki av?
  • delirium

Jag har tänkt på det innan och tror nog att hon har rika föräldrar och/eller att pojkvännen har det, med tanke på alla resor, prylar, restaurangbesök, de har haft egen lägenhet tror jag ända sen innan hon startade bloggen osv. 

Sen får hon säkert pengar från bloggen men de verkar vara täta från början Flört 

• Pickeli

Hon tjänar säkerligen feta stålar på sin blogg.

Google it!
  • Cornellia

Jag såg i en intervju att hennes mamma betalade typ 50.000 för shopping i New York.

• tjej87

Jag skulle tro att hennes pojkväns föräldrar har mkt pengar för han har bla gett henne en Japanresa i julklapp och var jag vet så har han väl inget flashigt jobb annars... Tror han typ kör budbil och frilansar lite som fotograf. Kan mkt väl hända att hennes styvpappa har mkt pengar också, hennes mamma borde ju inte ha det eftersom jag ahr läst att dom inte var rika i Thailand iaf innan dom flyttade till Sverige. Så frmodligen är det styvpappan och pojkvännens föräldrar som står för det mesta :P Lagom lyxigt!

• Miia88

hennes mamma äger en restaurang...Foki har skrivit nångång att hon får pengar varje månad av sin mamma.
    sen tjänar hon ju på bloggen också..

• mosterYster

Om man säger såhär: Kenza tjänar runt 200 000 i månaden på sin blogg. Nu är inte Fokis lika stor, men hennes blogg genererar säkert ordentligt med pengar. Bara hennes videos ger ju en slant varenda gång någon tittar på dem. Och hon har inte bara gjort en...

• Frk Svår

Jo, jag misstänkte ju att hon tjänade en del på sin blogg men SÅ mycket?! Där ser man.... med en blogg och rika föräldrar kommer man långt med andra ord

Men hon har en himla söt blogg, det ska jag erkänna...och liiite avis är jag nog

• Schira

Fast hon har ju också skrivit att pengarna hon tjänar på bloggen(vilket hon påstår inte alls är mkt) sparar hon..
    Har också tänkt på hur dom har råd många ggr..det är ett litet mysterium:P

• delirium

Hon har också skrivit att bloggen är mer en hobby som hon  har för skojs skull(de har väl planer på att starta något företag i Thailand om jag inte minns fel?). 

Men ja, det är en mkt söt blogg, den enda jag följer Glad

• tjej87
    Miia88 skrev 2011-02-11 17:49:17 följande:
    hennes mamma äger en restaurang...Foki har skrivit nångång att hon får pengar varje månad av sin mamma.
    sen tjänar hon ju på bloggen också..
    Fast hur bra kan en restaurang i Jokkmokk gå egentligen? Känns inte som att man tjänar så mkt på en thai/pizza-restaurang i jokkmokk men jag kanske har fel :P

Söt blogg håller jag med om :)
  • frukostkorv

Vem vet om hon inte ha skulder upp till öronen och hoppas på att hennes företag ska kunna rädda det hela. För man få ju låna ganska stora summor om man startar företag och så kan man ju ta lån för o köpa hus med.

Så kan man samla på sig lite här och var från egen inkomst,föräldrar mm så kanske man kan få det att rulla. 
    Sedan så kanske även hennes föräldrar och hennes kille och så är delägare i företaget det vet man väll inte? 

Hon kanske kör på typ fake it until you make it stilen? 

ingen aning men spekulationer kan man ju ha. Jag läser ju inte hennes blogg så vet inte riktigt vad för tilgångar hon har.

Men vad jag exakt vet är att kläderna hon säljer är svindyra och knappt värld priset. Någon som ha beställt?  
    Jag menar ett plagg på tusen lappen här är ju ca 4500 bath!!! o vad kostar tyget? arbetet med den? mm??
    Jag har släkningar som bor där och kan säga att anstälningen med sjukförsäkring och olycksfall o bla bla i Thailand inte är i närheten av här. Ush rena rånet ju.

Svar på tråden Vad lever Foki av?