• misslinn

Hur många ggr körde ni hormonbehandling innan ni gick över till IVF?

Som jag förstått testar många hormonbehandling med Puregon/GonalF och ÄL-spruta, följt av egen bebisverkstad först. Sen trappar man kanske upp till insemination och lyckas inte det går man över till IVF.

Skulle va intressant att veta hur många månader ni försökte med "bara" hormonbehandlingen innan det blev IVF!

Jag har själv kört 2 hormonbehandlingar hittills...

• Svar på tråden Hur många ggr körde ni hormonbehandling innan ni gick över till IVF?
  • FruG

Jag körde först ett halvår med pergotime. Sen gick jag över på puregonsprutor varje månad i lite mer än ett år. Vet inte hur många kurer det blev exakt tillsammans. Men när vi körde med puregon så gjorde vi även insemenation varje månad också.

Efter puregon blev det ivf. På vårt andra ivf blev vår son till.
    Sen på vårt 7:e ivf så blev vår andra son till som tyvärr inte överlevde.
    Nu har vi gjort totalt 9 ivf + 2 fet och jag e gravid igen. Får se hur det slutar...

Har din läkare sagt hur många gånger de tycker du ska testa FSH stimulering innan ni ska göra ivf?

• Hjärtefröjd

Vi har kört inseminationer med pergotime två gånger (plussat båda, men fått MF). Nu testar vi inseminationer med purgegon. Om vi inte myckas blir det IVF i mars/april.

Bör kanske tillägga att jag har ÄL även utan stimulering och att vi är oförklartligt barnlösa.

• misslinn

Läkarna har inte sagt nåt exakt, men att man kan testa det här ett antal gånger och se om det tar sig. Antar att man själv kan påverka ganska mycket. Tänkte nog testa insemination om några månader ifall det inte blir nåt innan dess.

De hittade inga fel på oss heller i utredningen, alltså vad gäller hormonnivå etc ... men min mens kom inte igång efter jag slutat med p-piller.

Svar på tråden Hur många ggr körde ni hormonbehandling innan ni gick över till IVF?