• novemberbarn09

    BIM mars 2011

    Tänkte att vi som fanns med i bim lista för februari och inte fick våra efterlängtade plus kunde fortsätta i denna tråd =) Även alla ni andra som hoppas på en novemberbebis

    Här skriver du in när din förväntade mens beräknas utebli (BIM). Vi pratar, peppar och hjälper varandra med frågor som kan komma upp.

    Vill du vara med på listan? Kopiera listan från det senaste inlägget (ctrl c) och klistra in i ditt inlägg (ctrl v). Skriv in dina uppgifter på rätt plats vad det gäller BIM-datum, gärna också hur länge du försökt och om du har barn sen tidigare.


    EXEMPELVIS:
    BIM:
    1. Annakarin (2 barn, 10:e försöket)
    2. Maria (1:a försöket, inga barn)
    10. Johanna (3:e försöket, inga barn)
    10. Hanna (10:e försöket, inga barn)
    11. Felicia (inga barn)

    Bättre lycka nästa gång:

    Gravida:


    Glöm inte flytta ner er till rätt kolumn om ni har fått mens eller plus. Är det så att ni fått mens och hinner en ronda till så skriv upp er på bim listan utan att behöva skriva upp er på bättre lycka nästa gång. 


    Lycka till nu allihop!

  • Svar på tråden BIM mars 2011
  • goss78

    Hej igen

    jag har lite funderingar och har kolla runt lite på nätet men tänkte att någon här vet.

    jag har ännu ej helt koll på menscykeln inkl ägglossning är ganska säker på att cykeln är 28 dagar dock vet jag inte lutealfasen...

    min senast mens startade den 27 feb och pågick typ 5 dagar och idag har jag åter ont som mensvärk samt lite färgad flyttnigar mörkt rött/brunt.

    kan det vara så att jag redan fått ÄL eller har jag typ missat den? eller kan jag redan fått mens? hade missfall i feb/jan och det kanske fortfarande är knas... ja ja många funderingar och att man försöker förstå allt som händer. på något sätt tror jag att jag kan ha kontrollen över detta men nej så är det ju verkligen inte

  • goss78

    eeee den där smilie gubben blev lite knas... har inte riktigt lärt mig inläggen på FL

  • Sophy80

    Hej allihop. Lägger till mig med. Och ställer en fråga som jag hoppas någon kan svara på:

    Blodblandade flytningar en vecka efter ÄL, är det NIDBLÖDNING??? Eller kan det vara något annat? Har inte haft mellanblödningar på .. 15 år eller så. Kanske någon gång p-piller, men inte vad jag minns. Hoppas så...

    12. Sophy80  (inga barn, PCO:are, 2a försöket med pergo efter ett halvårs försöksuppehåll)
    12. Mirakel händer (2 barn födda -95 & -10 = det tog lite mer än 7 år att bli gravid med dottern, vi blev spontant gravida trots att vi aldrig enligt läkare skulle kunna bli det. Har genomgått båda DI och IVF/ICSI, 3:e försöket på egen hand)
    13. cage1981 (inga barn, 1 MA, andra försöket efter MA)
    13. TessH (inga barn, 2a försöket Glandin 25!)
    14. JoWiAn (andra barnet, 4 försöket efter MF nov-10. 6 försöket totalt.)
    18. Hallonvaniljte (andra barnet, 3 försöket efter MF)
    19. Chasmin (1 barn, första försöket)
    23. meh84 (inga barn, andra försöket efter MA dec-10)
    20. (Ca). Eleonor B (2 försöket efter MF i Jan.) 
    20. Cassa (inga barn, 7:e försöket)
    21. Emso (1 flicka född 090403, 6e försöket nu)
    24. Novemberbarn09 (en son, andra försöket)
    24. Mypys (första försöket, inga barn)
    26. tiiitti (inga barn, 4e försöket sen MA) 
    27. Sessie (inga barn, 1 ma dec-10, 3 försöket , andra med rosenrot
    27. goss78 (inga barn, 3:e försöket, MF i februari)
    29. Jezza80. (2:a försöket , inga barn)
    30. LindafrånFinland (en 1 årig flicka född i v 34+4, fjärde försöket efter avslutad amning)
    30 S 85 (inga barn, 6:e försöket, första försöket med Glandin 25) 


    PlusGravida Plus


    HjärtaBättre lycka nästa gång
    3. Blueroose (3 barn, första försöket)
    4. Firefighter girl (inga barn, 3:e försöket)
    6. Shadowstorm (1 barn, inga försök.bara en misstanke )
    6. Katharina (1 barn, inget planerat "händer det så händer det")
    7. DömmenOmBarn (1 barn, 2:a försöket)
    9. Lyckobebis (inga barn, 3e inseminationen på Akademiska)
    9. niotillfem (inga barn, 11:e aktiva försöket, ska påbörja utredning)
    8. Rava (1 barn, 2:a försöket)
    10 mariaa1981 (inga barn, 2:a försöket)
    9. Bubblamaj (1 son, 8:e försöket) 
    10. BeautifulPink (1 son 090516, 6e försöket)
  • TessH

    Hej alla! Har inte varit inne o kollat av på några dagar.. och man kommer till massa tråkigt :( synd att ingen lyckats plussa ännu! Men bara att kämpa på igen! Jag sitter o väntar in mensen som kommer som vanligt denna månaden. Har skrivit in min BIM för den 13e iom att jag är oregelbunden men den kan ju komma nu vilken dag som helst. Vi får se!

  • SmBacke

    ja så jobbigt när mensen e hoppig och man aldrig riktigt vet när.

  • TessH

    Verkligen. Men det senaste 2 månaderna har den faktiskt varit lite mer regelbunden. Är på dag 28 imorgon vilket hade varit den vanliga BIM om jag hade varit regelbunden.. så den kanske kommer. haha

  • SmBacke

    detta e första mensen efter pp stopp så får se hur den e sen, men förhoppningsvis så försvinner den snart av en annan anledning :)

  • San Francisco

    Hej, jag är ny och bor i USA så kände för att snacka lite med svenska kvinnor, svara gärna på min tråd med.

    Jag skulle ha mens 8:e mars, alltså två dagar sedan.
    Ingen mens, mensvärk och andra symptom, negativt test, förvirrad.

    Inga barn sen tidigare 4:e försöket.
    Vill vill vill vill....... 

  • San Francisco

    11. San Francisco (Inga barn fjärde försöket)
    12. Sophy80  (inga barn, PCO:are, 2a försöket med pergo efter ett halvårs försöksuppehåll)
    12. Mirakel händer (2 barn födda -95 & -10 = det tog lite mer än 7 år att bli gravid med dottern, vi blev spontant gravida trots att vi aldrig enligt läkare skulle kunna bli det. Har genomgått båda DI och IVF/ICSI, 3:e försöket på egen hand)
    13. cage1981 (inga barn, 1 MA, andra försöket efter MA)
    13. TessH (inga barn, 2a försöket Glandin 25!)
    14. JoWiAn (andra barnet, 4 försöket efter MF nov-10. 6 försöket totalt.)
    18. Hallonvaniljte (andra barnet, 3 försöket efter MF)
    19. Chasmin (1 barn, första försöket)
    23. meh84 (inga barn, andra försöket efter MA dec-10)
    20. (Ca). Eleonor B (2 försöket efter MF i Jan.) 
    20. Cassa (inga barn, 7:e försöket)
    21. Emso (1 flicka född 090403, 6e försöket nu)
    24. Novemberbarn09 (en son, andra försöket)
    24. Mypys (första försöket, inga barn)
    26. tiiitti (inga barn, 4e försöket sen MA) 
    27. Sessie (inga barn, 1 ma dec-10, 3 försöket , andra med rosenrot
    27. goss78 (inga barn, 3:e försöket, MF i februari)
    29. Jezza80. (2:a försöket , inga barn)
    30. LindafrånFinland (en 1 årig flicka född i v 34+4, fjärde försöket efter avslutad amning)
    30 S 85 (inga barn, 6:e försöket, första försöket med Glandin 25) 


    PlusGravida Plus


    HjärtaBättre lycka nästa gång
    3. Blueroose (3 barn, första försöket)
    4. Firefighter girl (inga barn, 3:e försöket)
    6. Shadowstorm (1 barn, inga försök.bara en misstanke )
    6. Katharina (1 barn, inget planerat "händer det så händer det")
    7. DömmenOmBarn (1 barn, 2:a försöket)
    9. Lyckobebis (inga barn, 3e inseminationen på Akademiska)
    9. niotillfem (inga barn, 11:e aktiva försöket, ska påbörja utredning)
    8. Rava (1 barn, 2:a försöket)
    10 mariaa1981 (inga barn, 2:a försöket)
    9. Bubblamaj (1 son, 8:e försöket) 
    10. BeautifulPink (1 son 090516, 6e försöket)
  • Cassa78
    goss78 skrev 2011-03-10 15:51:29 följande:
    Hej igen

    jag har lite funderingar och har kolla runt lite på nätet men tänkte att någon här vet.

    jag har ännu ej helt koll på menscykeln inkl ägglossning är ganska säker på att cykeln är 28 dagar dock vet jag inte lutealfasen...

    min senast mens startade den 27 feb och pågick typ 5 dagar och idag har jag åter ont som mensvärk samt lite färgad flyttnigar mörkt rött/brunt.

    kan det vara så att jag redan fått ÄL eller har jag typ missat den? eller kan jag redan fått mens? hade missfall i feb/jan och det kanske fortfarande är knas... ja ja många funderingar och att man försöker förstå allt som händer. på något sätt tror jag att jag kan ha kontrollen över detta men nej så är det ju verkligen inte

     Om du har en menscykel på 28 dagar och hade din senaste mens första dagen 27/2 så borde du få nästa mens 26/3. ÄL brukar man ha omkring 14 dagar innan nästa mens, (beror så klart på menscykeln) så din ÄL borde vara denna helg. Om jag räknat rätt.. Brukar du ha mellanblödningar?

Svar på tråden BIM mars 2011