• jovisst

Pojkar i rosa och nagellack

Vad säger ni om detta!
    http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article8547463.ab

Pojken blev knivskuren för att han går klädd i rosa och gillar balett samt har nagel lack.....!

Vet inte om jag hade vågat låta min son gå till skolan och bli så utsatt,han kan inte själv förutse det,em kanske kan föräldrarna göra det.

Jag tycker att alla borde få gå klädda som dom vill,men det funkar kanske bara i dom bättre av världar!

• Svar på tråden Pojkar i rosa och nagellack
  • Leija

Så vidrig sjukt!!!
    Klart man ska ha rätt att se ut som man vill och vara som man vill med för den delen, så länge det inte skadar andra.

• Leija

Och kommentarer som att man får vara beredd att bli mobbad om man har rosa på sig???
    Gäller det även tjejer då?

• jovisst

Jag tycker också att man borde få gå klädd som man vill,men jag hade nog förökt få min pojke att ta på sig något annat än nagelack och rosa för jag vill inte att han ska bli mobbad.

Sen tycker jag att det ha blev utsatt för var det vidrigaste,man tror inte det är sant,att små barn är så elaka

• Leija
    jovisst skrev 2011-02-11 23:01:07 följande:

Jag tycker också att man borde få gå klädd som man vill,men jag hade nog förökt få min pojke att ta på sig något annat än nagelack och rosa för jag vill inte att han ska bli mobbad.

Sen tycker jag att det ha blev utsatt för var det vidrigaste,man tror inte det är sant,att små barn är så elaka

Fast det är väl ändå barnet som bestämmer själv, om man vill ha nagellack, varför ska man vara rädd att bli mobbad pga det?
    Eller om man vill ha rosa kläder, det är ju bara en färg.... Då kan man ju lika väl bli mobbad för att man har på sig en grön tröja?

Barnen som mobbade verkade ju ha fått göra det nästan, som det verkade i artikeln....
    Det är ju vi vuxna som måste förklara för barnen vad som är rätt och fel.
    Blir man mobbad för tex nagellack, varför ska den som tycker det är fint behöva vara utan det, för att andra inte ska vara dumma? Problemet ligger ju isf djupare och hos någon annan, då är det ju även där förämdringen ska vara, tycker jag iaf.
  • bastardized

Vidrig händelse.
    Förstår inte mamman som skickar iväg sin unge i det utförandet till skolan då det är bäddat för bråk då vi har vissa normer i samhället , lite som att tigga om bekymmer och att ränka med att barn inte ska reagera på udda företelser och kunna handskas med det på vuxet vis , Väldigt naivt.

Knivskäraren är än sjukare.

• xXMaLoXx
    bastardized skrev 2011-02-12 00:16:18 följande:
    Vidrig händelse.
    Förstår inte mamman som skickar iväg sin unge i det utförandet till skolan då det är bäddat för bråk då vi har vissa normer i samhället , lite som att tigga om bekymmer och att ränka med att barn inte ska reagera på udda företelser och kunna handskas med det på vuxet vis , Väldigt naivt.

Knivskäraren är än sjukare.
    Vissa normer?

Står det i någon kod någonstans att pojkar inte får ha rosa?

Då undrar jag hur det går för alla dessa "brats" som glider runt i sina rosa skjortor? :D

Nävars, men det är ju sånt där tänk som gör att företeelser likt detta förekommer. Barnen som mobbar måste ju ha fått sina värderingar någonstans ifrån menar jag *visslar*

Sick sick sick....
    www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Leija
    xXMaLoXx skrev 2011-02-12 00:19:43 följande:
    Vissa normer?

Då undrar jag hur det går för alla dessa "brats" som glider runt i sina rosa skjortor? :D

Nävars, men det är ju sånt där tänk som gör att företeelser likt detta förekommer. Barnen som mobbar måste ju ha fått sina värderingar någonstans ifrån menar jag *visslar*

Sick sick sick....
    Tack för att du satte ord på mina tankar!
  • Suri

Han blev inte knivskuren. En annan 6 åring kastade en bordskniv i nacken på honom. Visst är det hemskt, ja. Självklart får man gå klädd i de kläder man gillar. Här är det skolan och de vuxna som misslyckats totalt. Mina barn väljer själva.

• Leija
    Suri skrev 2011-02-12 00:21:58 följande:
    Han blev inte knivskuren. En annan 6 åring kastade en bordskniv i nacken på honom. Visst är det hemskt, ja. Självklart får man gå klädd i de kläder man gillar. Här är det skolan och de vuxna som misslyckats totalt. Mina barn väljer själva.
    Ja... som vanligt måste man läsa hela artikeln för att man ska få veta vad rubriken egentligen står för.....

Barn har rätt att gå till skolan precis som de vill, klart man ska få ha vilja brallor man vill utan att man ska få saker kastade på sig eller elaka ord slängda i ansiktet.
  • bastardized
    xXMaLoXx skrev 2011-02-12 00:19:43 följande:
    Vissa normer?

Sick sick sick....

Ja, har lämnat din son/dotter på dagis och skolan borde du ha sett att där inte finns någon liten pojk som ser ut på detta viset lr ?

Att dra upp brats i denna diskussionen känns löjligt och ovikommande, tänk.

Visst , värderingar kommer hemifrån och från miljön där de växer upp, inget konstigt med det alls.

Jag tycker det är jävligt spooky med en liten pojk i rosa klänning med nagellack som pysslar med balett, sedan om jag hade sagt det till min lille son är en annan sak.

Svar på tråden Pojkar i rosa och nagellack