xXMaLoXx skrev 2011-02-12 00:28:41 följande:
Jobbigt läge om det är så att jag sett flera pojkar i både klänningar och rosa kläder.
Sen behöver du nog inte tala om för din son att du tycker att det är spooky, värderingar brukar lysa igenom ganska bra ändå. Trångsynthet är inget jag vore stolt över att föra över på mina barn.
Och vadå se ut på detta viset? Ungen hade kläder på sig, i färger han tyckte om...måste vara fruktansvärt jobbigt att störa sig på en sådan sak. Vem gör han illa?
Som sagt, barnen får sina värderingar någonstans ifrån...
Ja jag har med sett pojkar i den utstyrseln när det har lekt maskerad tex men aldrig i skola eller på dagis här i samhället.
Trångsynthet, njah jag anser det som om man har ett visst ansvar att visa sina barn hur man för sej i samhället och vilka normer som gäller, sedan kan man ju tycka vad man vill om dem.
Jag tror ungar är rätt bra på att snappa ut vad som är udda själva faktiskt men visst stämmer det att jag har satt färg på mina ungar och det är jag faktiskt väldigt stolt över.
Missförstå mej inte bara, jag tycker inte man skall reta någon och att sticka en kniv i någon är ofattbart.