• Hope78

hur firar/uppvaktar ni er respektive på måndag - alla hjärtans dag?

nån som har nåt bra tips?

svårt till killar...

vi tjejer är ju så lätt... choklad, blommor så e vi nöjda :)

• Svar på tråden hur firar/uppvaktar ni er respektive på måndag - alla hjärtans dag?
  • bemlan

med mina stora kärlekar... mina underbara två flickor... det blir hur mysigt som helst <3

• bemlan

glöm mitt svar... haha... läste frågan fel... sorry...

• pandyb

Vi har bröllopsdag på måndag, vilken vi iofs redan firade förra helgen. Så det blir nog något extra gott att äta! Vi brukar inte köpa presenter till varandra, men mysa till det lite extra.

(Eller jag kanske har fel... J kanske köpte blommor till mig förra året?!)

Nils 090419 *mammas prins*
  • cosmopolitan

Min sambo kommer sällan ihåg sånt självmant, utan man får påminna. Är det på en helg brukar han dock fixa en god middag med lite extra omtanke bakom. Har jag tur får jag en bukett rosor eller tulpaner (som jag älskar). Jag brukar ge han en biokväll eller en bok eller någon hobbytidning jag vet han gillar mycket (min sambo surfar och sånna tidningar är det ont om i Sverige, speciellt i småstäder som vår...). Inget stort och kanske inte så romantiskt, men alltid uppskattat. Och så ett hjärtigt kort till det.

• Pyrro_b

Min man fyller år idag, så det blir lite tårta på tårta när det är så tätt. Dessutom jobbar jag på kvällen den 14e. Jag tänkte ge han ett kort på morgon att jag lagar middag kvällen efter stället.

• Girlinthecity

Varför kan man inte ge choklad eller blommor till en kille? Vi brukar mest fira med fin middag, ha liteextra mysigt ihop.

• mymy

God mat tillsammans med sambon, även barnen är med. Ska köpa ngn god kaka/tårta oxå. Extra mys hela kvällen. Räcker så.

• CoolJen

Jag gör det jag är bäst på- lagar mat.
    Har inga pengar heller förutom på ICA kortet då...
    Det blir hans favoriter, smörgåstårta och chokladpudding (visst, det låter jättetråkigt med chokladpudding men det är den enda efterrätt han gillar)

• Lenilus

Jag ville göra något för min sambo. Men vet inte riktigt om jag kan fixa en god middag eller komma iväg och köpa något, då vi har en tvåveckorsbebis som jag ska vara ensam med om dagarna från och med precis nu. Så jag ville gärna skicka blommor till hans jobb och hittade den här sidan: http://www.speakingroses.se 
    Tyckte det var lite roligare än vanliga blommor, om man vill göra det lite mer personligt. Jag tycker absolut att man kan ge blommor och choklad till killar, det spelar väl ingen roll? Nån gång gjorde jag en liten goodie bag där jag plockade ihop tex hans favoritgodis, kanske nån tidning han gillar.. ja, saker som han tycker om helt enkelt och skrev ett fint kort. Väldigt uppskattat. Skicka blommor kan ju vara ganska dyrt, men en liten goodie bag kan man få till ett rätt hyffsat pris, det kan man ju bestämma själv.

• Verkligen

Vi ska väl inte direkt fira så vitt jag vet. Jag ska bara vara extra snäll..
    Men sambon sa idag att jag skulle se till att ha snygga kläder rena på Måndag så han har nåt lurt på G. Fast det är nog för att jag fyller år då.
    Annars brukar det bli att vi ger ett kort eller en blomma eller nåt.

♥ Ella 29/11 2009 ♥ www.strimmoravmig.wordpress.com
  • Kokomo

Jag säger "Idag är det alla hjärtans-dag. Gölligöllsnuttepuss!" och så säger han "Mmm. Gullgull på dig själv" och sen går vi vidare med våra liv och äter korvstroganoff.
    Ungefär så.

• Obsessed Feelings

Jag kör på egengjord presentask med hans favoritgodis i + ett egengjort kort med en fin dikt i, det tycker jag räcker. Jag ska ge samma till min mamma och mina barn. Men om vi hade kunnat få barnvakt så hade jag nog bjudit ut honom på romantisk middag på nån mysig restaurang.

***I blame my psychopathic twin***
  • Lavish

Inte alls. Tycker det är en skithögtid som är kväljande, äcklig och kapitalistisk. Kärlek är inte rosa och den blir inte bättre för att man köper en ful nallen för 98 kr.

• Lenilus

Oj.. vilka bra råd alla kommer med! Det var ju det TS eftersökte, och inte en massa anti-alla-hjärtans-dag-kommentarer.

• Hope78
    Lenilus skrev 2011-02-13 19:24:03 följande:
    Oj.. vilka bra råd alla kommer med! Det var ju det TS eftersökte, och inte en massa anti-alla-hjärtans-dag-kommentarer.
    haha... ja, man förundras ibland...

tycker inte heller att man ska gå ut o köpa hela världen, dock trevligt att göra någonting.... o de var dessa tips jag var ute efter. tack alla ni som svarat med bra tips! :)
  • Chockocola
    Pemmel skrev 2011-02-13 14:55:56 följande:
    På enklaste sättet - inte alls

Jag kan uppskatta och visa honom kärlek andra dagar.
    Haha precis som min sambo då!! Fast det där med andra dagar har han nog missat...
Svar på tråden hur firar/uppvaktar ni er respektive på måndag - alla hjärtans dag?