• rebecku

Bajsar i blöjan 3 år

Min dotter blir 3 år om en månad.
    Hon kissar på pottan och har gjort det sedan i sommras. Hon har alltså ingen blöja på dagen och inte heller om vi går ut nån stans/på dagis. Hon säger till varje gång och kan hålla sig länge.

Hon har blöja på natten fortfarande.

De jag undrar över är att varje gång hon vill bajsa så vill hon göra det i en blöja.

Hur ska man få henne att börja gå på pottan istället? Eller ska jag låta henne fortsätta med det eftersom hon endå kommer sluta nån gång?

minmoa.se BLOGGEN OM MIN DOTTER
  • Svar på tråden Bajsar i blöjan 3 år
  • lianem

Hade samma "problem". Jag minns faktiskt inte VAD som fått mina barn att börja bajsa på toaletten. pottan har de nästan aldrig använt alls. Men de slutade med bajs-blöja när de var lite över tre år, om jag inte minns fel. Barnen har haft problem magar. Så jag tror det är därför dom velat ha blöja när de bajsar.

• Miffi

Det kommer av sig slälv ska du se. har en vän vars barn också var så att han ville bajsa i blöja. Det höll väl i sig i ett halvår ungefär sedan gick han på toaletten. Lycka till

• Kazeer

Min snart 4-åring är torr på dagen och natten men han vill ha en blöja att bajsa i. Och det får han. När han är redo kommer han att börja bajsa i toaletten.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • rebecku

okej. DÅ får hon bajsa vidare då. Hon lär väl tröttna nån gång ;)
    ingen ide att stressa.

minmoa.se BLOGGEN OM MIN DOTTER
Svar på tråden Bajsar i blöjan 3 år