Kan man köpa samarin i vanlig mataffär?
Japp, den där eviga halsbrännan... Pg a graviditet får jag inte ta pepcid duo som vi har härhemma. Men samarin kan väl ta om man är gravid va? Säljs den i vanliga mataffärer?
Måste ha det nuuu..
Japp, den där eviga halsbrännan... Pg a graviditet får jag inte ta pepcid duo som vi har härhemma. Men samarin kan väl ta om man är gravid va? Säljs den i vanliga mataffärer?
Måste ha det nuuu..
Ja, de kan man.
Japp, säljes överallt. Tom vi säljer på mitt jobb. Jag jobbar på Statoil
Lycka till
Samarin säljs i vanliga affärer... osäker om hur det är med graviditet... Men du kan alltid testa någon av följande huskurer: tugga mandel, tugga nötter, tugga mariekex, tugga tuggummi eller dricka kolsyrat vatten.
Har nu googlat: inga kända risker vid användning under graviditet och amning
tar samarin nu och gjort hela graviditeten...upp till 4 dosen på ett dygn är ok, finns som alla andra sagt tidigare i alla vanliga butiker, annat som är ok är novalucol tuggtabletter och så en sort till som börjar på g...novalucol kan man också köpa i butiker
Japp Samarin finns på ICA o Coop o sånt.. sen tror jag att vissa bensinmackar typ Statoil o OKQ8 kanske har i sina miniapotek, vet att de har andra sorters receptfria läkemedel iaf :)