• Anonym (ångest)

Drack för mycket alkohol, min ångest är total!

Japp, det blev för mycket dricka ikväll.
    Jag har panikångest och det brukar förvärras när alkoholen börjar gå ur kroppen. vad beror det på egentligen?

Dumma dumma mig, men vi hade så trevligt att jag glömde av att sluta dricka i tid.
    Har nog druckit 3 glas vitt vin, två shots och två rom & cola.

Det är nu fyra timmar sen jag tog sista droppen och jag har sån ångest och vågar inte sova.

fler än jag som brukar få ökad ångest vid alkoholintag?

• Svar på tråden Drack för mycket alkohol, min ångest är total!
  • Mandy1980

Vafan ? Det ær ju inget. Jag drack 12 øl och 1.5liter sprit igår... 

• Ramborg

Ta det lugnt. Alkohol kan ha den inverkan på folk.

Tänk så här: nästa gång ska jag göra xxx istället. Den här gången drack jag mer än jag tänkt, med det är bara jag själv som får lida, för nu blir jag bakis. Som straff ska jag gå en lång promenad fast jag är trött! Och sen förlåter jag mej själv.

• Anonym

jag får alltid ångest när alkoholen börjar gå ur. trots att jag inte änns gjort något pinsamt eller annat jag ångrar. skit jobbigt, vågar knappt dricka på grund av det.

• Mandy1980
    Anonym skrev 2011-02-13 07:24:49 följande:
    jag får alltid ångest när alkoholen börjar gå ur. trots att jag inte änns gjort något pinsamt eller annat jag ångrar. skit jobbigt, vågar knappt dricka på grund av det.
    Jævla mjæk! Ingen bryr sig ændå. 
  • Anonym (ångest)

Ligger fortfarande vaken. Snart dags att gå upp istället men jag är samtidigt jättetrött. Men väntar nog framåt lunch med att sova. Ja. Straffa sig själv borde man göra. Typ städa eller nåt sånt tråkigt.

• Ramborg

Gör det, och förlåt dig själv! Gå inte och ha ångest, det är bara alkoholen som talar. Det är inte på riktigt.

• FruLindell

Hej!

När du dricker får hjärnan ett dopaminpåslag, som är kroppens egna lyckopiller.

När alkoholen går ur kroppen hinner kroppen inte göra tillräckligt mycket nytt dopamin för att nå upp till den vanliga, jämna nivån. Och då får man ångest, blir trött och ibland ledsen eller arg.

Så när du känner ångesten, håll ut och tänk på att det är helt normalt och fysiskt tillstånd! Lägg dig i soffan med en filt, ät mycket frukt, drick vatten och kolla på komedier - då ökar dopamintillverkningen igen!

• Anonym (samma)

Japp jag får också extrem ångest. Det är inte värt det så jag har slutat dricka helt.

• ArgaKillen
    Mandy1980 skrev 2011-02-13 07:29:44 följande:
    Jævla mjæk! Ingen bryr sig ændå. 
    Sen är det ingen som egentligen bryr sig om de som är så häftiga att de klarar av att fortfarande sitta upp med 7.0 i promille. Det är egentligen tragiskt och kaske ett tecken att se över sin livsstil.
  • Anonym (jagmed)

Jag får också en fruktansvärd ångest av alkohol,det är nästan outhärdligt när det pågår.Och skakar sönder i hela kroppen gör jag,det bir nästan som en förgiftning.Tar tre dagar innan jag är mej själv igen.
    Men ångesten,den går nästan inte och leva med.
    Men jag dricker nästan aldrig nu och det är för att jag förstör så många dar för mej själv,och fram för allt då den där dan efter,den är grym

• Border

Jag får så extrem ångest, att jag ibland får självmordstankar. Jag kan ha ångest i en vecka efter att jag har druckit alkohol. Det är inte värt det, så jag har i princip slutat att dricka helt och hållet.

• ArgaKillen

Alkohol påverkar sömnen negativt. En god sömn är grunden för att slippa ångest. Och vissa är mer känsliga än andra,

• Anonym (ångest)
    FruLind skrev 2011-02-13 08:24:23 följande:
    Hej!

När du dricker får hjärnan ett dopaminpåslag, som är kroppens egna lyckopiller.

När alkoholen går ur kroppen hinner kroppen inte göra tillräckligt mycket nytt dopamin för att nå upp till den vanliga, jämna nivån. Och då får man ångest, blir trött och ibland ledsen eller arg.

Så när du känner ångesten, håll ut och tänk på att det är helt normalt och fysiskt tillstånd! Lägg dig i soffan med en filt, ät mycket frukt, drick vatten och kolla på komedier - då ökar dopamintillverkningen igen!
    Tack för en väldigt bra beskrivning!
    Jag somnade vi 10 och sov sen fram till 15. Nu mår jag bra igen! Dopaminet ökade väl efter lite sömn
  • Anonym (Danskefan)
    Mandy1980 skrev 2011-02-13 06:18:17 följande:
    Vafan ? Det ær ju inget. Jag drack 12 øl och 1.5liter sprit igår... 

Jeg drak 20 liter af gamle dansker og to plader fadøl. Sluttede aftenen med tre Boob rør på pubben! For helvede!!
Svar på tråden Drack för mycket alkohol, min ångest är total!