Sömn för 6 månaders
Hej!
Jag vädjar om hjälp. Vår familj håller på att gå under pga sonens icke exixterande sömn på nätterna.
Han blir 6 månaders nu i dagarna och sedan två månader tillbaka har han vaknat varje eller varannan timme.
Han somnar oftast redan kl 18.30 och vaknar sedan första gången kring 23-24 snåret. Därefter duggar uppvakanden tätt. Sedan kl 06.00 ger jag upp och kliver upp med honom.
Ibland räcker det med att ge honom tutten men ibland tar det upp till två timmar innan han somnar om.
Ibland är han bara allmänt pigg och jollrar och tjoar i sängen men ibland skriker han.
Vi har provat ALLT. Fick tips på BVC om mer mat men det gör ingen skillnad direkt. Han äter gröt till frukost och oftast till kvällsmål (omkring 16.30tiden). Två, tre matskedar Barnmat till lunch (har just introducerat protein) samt ett eller två små mellanmål samt bröstmjölk under dagen ca 4-5 ggr.
Fram till för en vecka nattammade jag honom men det slutade jag med också på inrådan av BVC, men det gav heller inget resultat.
Våra sovrutiner är hfysat bra, iaf på kvällen för då somnar han nästan direkt man lägger honom. På dagarna är det svårare dock. Totalt sover han ca 3,5-4 timmar på dagen uppdelat i två-tre tillfällen.
Jag tror inte han har ont. DÅ han mest 'är pigg.
Funderar om det går att skjuta så han somnar senare. Är nog lite för tidigt han somnar? tror du han äter tillräckligt för sin ålder? (Han är rätt stor, 9kg och 70cm)
Jag har varit deprimerad tidigare och känner att det är dit jag är påväg igen pga all sömnbrist så något måste ske, och snabbt! Bara vi skulle få 5-6 timmars sömn i sträck skulle göra stor skillnad.
Tacksam för hjälp.