• Jessi74

Kan nån texten till låten "små fiskar som far omkring, de hörs nästan ingenting.."

Ja, precis så är min fråga. Det fortsätter typ "lite bubbel och lite plask, lite bubbel och plask".

• Svar på tråden Kan nån texten till låten "små fiskar som far omkring, de hörs nästan ingenting.."
  • jojja

Dessa är hämtade från Barnens Versbok, sammanställd av Gertrud och Siv Widerberg, utgiven av En Bok för Alla

Små fiskar
    Små fiskar som far omkring
    de hörs nästan ingenting
    lite bubbel och lite plask
    lite bubbel, bubbel och plask

Men båtar de låter så öronen gråter
    Och färjorna dundrar så öronen blundar

men små fiskar som far omkring
    de hörs nästan ingenting
    lite bubbel och lite plask
    lite bubbel, bubbel och plask

hem.bredband.net/marloy/ramsor2.htm

Googlade på den textrad du skrev Finns det melodi till den oxå eller är den bara ramsa?

• Hattifnattentanten

Razzelvarianten:

Små cyklar som far omkring
    dom hörs nästan ingenting
    lite razzel och lite pling
    razzel, razzel, razzel och pling

Men moppar dom låter
    så öronen gråter och
    bilar dom dundrar
    så ögonen blundar

Små cyklar som far omkring
    dom hörs nästan ingenting
    lite razzel och lite pling

razzel, razzel, razzel och pling

• jojja

Beeblebrox--> Vilken kanonlåt till nyinköpta maraccasen

• Jessi74

Tack! Klart man kunde ha googlat. Tänkte inte på det. Vi sjunger den på babysimmet men jag lyckas aldrig lära mig den så jag tänkte att det är lättare om man har texten nedskriven.

• Elfva

jojja

Det är en melodi skriven av Wieslander (Thomas och Jujja) som hör till. Den går att hitta i div sångböcker bl a elefantboken och då heter den små cyklar som far omkring.

• jojja

Elfva--> Ska genast ta och slå upp min favoritbok Elefantboken och kolla! Vad smart - varför kollade jag inte där på en gång

Svar på tråden Kan nån texten till låten "små fiskar som far omkring, de hörs nästan ingenting.."