Jag får magsår snart - av att natta en tvååring!!!
Hjälp! Son, snart två år. Har aldrig kunnat somna på kvällarna förutom en kort period i ettårsåldern. Somnar själv på dagvilan, men har aldrig somnat på egen hand på nattvilan. Nu kl 21 avlöste sambon mig efter att vi började natnningsproceduren kl 19.30. Har testat allt, tycker jag - men något måste vi göra fel. Vi har testat att låta honom skrika (det gör han inte...), har samma kvällsrutiner med saga och välling, spelar vaggsånger i hans rum. ja allt. Oftast kan man få honom att ligger ner och lyssna lugnt på musiken, men försöker man gå ut ur rummet blir han skogstokig!!! Kastar sig handlöst mot spjälorna, blåskriker, kastar ut alla kuddar och får allmänna utbrott. När man väl får honom att somna ( det tar 1-2 timmar) brukar han sedan sova i sin säng fram till kl 24-01, då vaknar han igen. Då brukar jag inte orka natta om honom i hans säng utan han får sova mellan oss. Där bökar han och sparkar på oss halva natten men verkar åtminstone sova gott. Kl 7 när vi bör gå upp är han sällan självmant vaken, men går att få liv i och upp till dagis på ganska gott humör.
Tänkte byta ut spjälsängen snart, men med tanke på att han inte klättrar ur den så gillar vi ändå spjälisen eftersom han då inte springer runt vind för våg på nätterna.
Urk, jag gillar inte att vara förälder efter kl 19!