har exakt samma problem - har fan testat allt. massa fibrer, mer fett i maten, katrinplommon, laxmos (uppkok på katrinplommon, linfrön och havrekli, visiblin, lactulos. Det enda som riktigt fungerar är att inte fuska med intag av vätska och att äta mindre med socker, vitt bröd & pasta. Det har blivit lite bättre nu i vecka 16-17 men jag är inte lika sugen på onyttigt längre och ser till att ha frukt hemma istället.
Jag har nödkört microlax 2 ggr när det blev outhärdligt. Har även införskaffat en laxeringspåse som jag tänker ta till istället för laxeringsmedel typ microlax. Det ser ut som en droppåse från sjukhus men änden/munstycket är till för rumpan. Sedan värmer man mjölk med ett par matskedar honung till 37 grader och låter det verka (bakvägen alltså) och tydligen ska det vara skonsamt men mycket verksamt.
Man ska väl inte förorda lavemang men ibland sitter det verkligen bara FAST och pruttarna är inte från denna värld. Jobbigt att arbeta bland folk när magen sväller upp som en ballong. Jo ett tips till - om du dricker massa mjölk - gå över till laktosfritt. Jag blev lite känslig för laktos nu som gravid av någon konstig anledning.