4 mån kräks av Baby Semp 2 samt står sig väldigt kort tid..hjälp!
Hej!
Vi har en son på 4 mån som fått ersättning efter amning sen BB.
Nu börjar han rata bröstet mer och mer och jag ammar honom ca 2-3 ggr på dagen + ersättning, samt bara ersättning de andra målen.
Vi började med Baby Semp1, efter en period av orolig mage och gaser så bytte vi till Lemolac, magen blev inget bättre och dessutom stod han sig inte alls lika länge på Lemolac som BS1 så då prövade vi NAN1 vilket han verkade gilla och magen blev något lugnare av men fortfarande mat var 2-3 timme dygnet runt!
Nu har han fyllt 4 mån och han vill äta mer och mer, förut åt han ett mål/natt (runt 04) , men senaste veckorna vill han äta klockan 01, 03, 06...inte så kul...
Jag gör alltid iordning mer mat än jag vet att han orkar så han får alltid äta sig mätt tills han släpper flaskan. Rapar efter halva flaskan oxå.
Någon som har en aning om varför han nu vill äta så många ggr på natten och på dagen går det högst 2-3 timmar mellan målen.
Fick rådet av BVC att gå över till Baby Semp 2 vilket vi nu långsamt gått över till i hopp om att han ska sova längre pass..men icke!
Han står sig lika kort och dessutom så har han börjat kräkas upp (inte alls mkt) efter varje mål vid rapningen vilket han nästan aldrig gjort innan.
Han får Sempers magdroppar (Minifom funkade inte då raparna försvann och alltid blev en spya istället)
Någon som har nåt bra tips eller råd?
Tack för er hjälp!