• Philippa

Hur ofta tvättar du duschdraperiet?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta tvättar du duschdraperiet?
  • Philippa

Ja, hur ofta tvättar ni draperiet?

• viseversa

Aldrig faktiskt! Skäms. Vi brukar slänga det när det ser äckligt ut och köpa ett nytt i andra färjer och mönster. Vill ändå förnya oss lite då och då!

• Philippa
    MammaG skrev 2011-02-14 08:26:15 följande:
    Vad har det med hälsa att göra?
    Har du aldrig hört talats om bakterier??
  • viseversa
    Philippa skrev 2011-02-14 08:30:44 följande:
    Har du aldrig hört talats om bakterier??
    Äh man ska inte vara så jävla rädd för bakterier hela tiden. Man håller sig friskare om man har lite skit i hörnen. Det är bevisat att barn som växer upp i för kliniska hem oftare har allergier och eksem. Och ja det är individuellt men finns absolut ett samband!
  • La Lola
    viseversa skrev 2011-02-14 08:29:36 följande:
    Aldrig faktiskt! Skäms. Vi brukar slänga det när det ser äckligt ut och köpa ett nytt i andra färjer och mönster. Vill ändå förnya oss lite då och då!
    Hur ofta gör ni detta då?
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola
    viseversa skrev 2011-02-14 08:32:44 följande:
    Äh man ska inte vara så jävla rädd för bakterier hela tiden. Man håller sig friskare om man har lite skit i hörnen. Det är bevisat att barn som växer upp i för kliniska hem oftare har allergier och eksem. Och ja det är individuellt men finns absolut ett samband!
    Fast mögel är ju inte så fräsch...o det är ju just mögelangrepp det brukar bli i nederkanten...blandat med smuts...
    Det är kanske inte farligt men det ser ju jäkligt äckligt ut iaf....
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • viseversa
    La Lola skrev 2011-02-14 08:37:46 följande:
    Fast mögel är ju inte så fräsch...o det är ju just mögelangrepp det brukar bli i nederkanten...blandat med smuts...
    Det är kanske inte farligt men det ser ju jäkligt äckligt ut iaf....
    nej mögel nej. Det är däremot direkt skadligt. men mina duchdrapperier har då aldrig blivigt mögliga. Konstigt isåfall. kanske jag är wxpert på att ta hand om dom då!
  • viseversa
    La Lola skrev 2011-02-14 08:35:50 följande:
    Hur ofta gör ni detta då?
    Tja kanske en gång i halvåret. Det är olika. När jag tröttnar på den gamla och hittar ett nytt så byter jag!
  • Birgitta2

tvättar det inte. Köper nytt en gång om året.

Svar på tråden Hur ofta tvättar du duschdraperiet?