• Philippa

Hur ofta tvättar du duschdraperiet?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta tvättar du duschdraperiet?
  • Canon81

Tvättar det när det börjar klibba ihop o man ser att det börjar bli gult i nederkanten

• MammaG
    Philippa skrev 2011-02-14 08:30:44 följande:
    Har du aldrig hört talats om bakterier??
    Jag har ingen bakterieskräck, och inte ett barn med en massa allergier heller. Är helt inne på viceversas idé (vilket iofs inte bara är hennes/hans, det är ett känt faktum) och gör likadant; blir det sunkigt åker det ut.
    Min nystartade blogg: namnetvarupptaget.wordpress.com
  • augustisten
    La Lola skrev 2011-02-14 08:37:46 följande:
    Fast mögel är ju inte så fräsch...o det är ju just mögelangrepp det brukar bli i nederkanten...blandat med smuts...
    Det är kanske inte farligt men det ser ju jäkligt äckligt ut iaf....
    Äh, blir det geggigt kan man ju skrubba bort det med en tvättsvamp. Mögel har vi aldrig råkat ut för (fast vi har aldrig "tygvarianten" heller, just för att slippa det - vi kör med riktigt plastiga saker).

Annars gör vi som viseversa och byter vartannat år eller så
  • Mannagrynsgröt

Tvättar inte heller, byter till nytt var tredje månad. Vi kan bara ha genomskinliga i plast (annars blir det för mörkt i duschen) och plastdraperi vägrar jag tvätta - det byts till nytt - mycket enklare och fräschare.

• augustisten
    viseversa skrev 2011-02-14 08:45:05 följande:
    Tja kanske en gång i halvåret. Det är olika. När jag tröttnar på den gamla och hittar ett nytt så byter jag!
    ...fast du är visst mer ombytlig än jag :)
  • Tant Green

När det börjar se äckligt ut, efter något halvår kanske.

• Linda1976

När det ser sunkigt ut. Vi har ett vitt m gröna Marimekko-blommor, så nederdelen får bada i klorinvatten i en spann och sen tvättas det i 40 grader. Kanske 1 gång/månad eller så. Det var så jävla dyrt att jag vill hålla det fräscht och snyggt länge. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Liljekonvaljblomman

Har duschkabin och den skurar jag noga varje vecka och ibland oftare.

• Magrat

En gång i halvåret ungefär.
    Ser inte varför jag skulle köpa nytt så länge det går bra att tvätta det man har.

I'm not a Buffy-fan, I'm a Buffy-fanatic!
  • Blgebo

För sällan. Är nog ca. 2-3 år sedan det blev tvättat.
    Kanske ska ta och göra det till helgen...

Svar på tråden Hur ofta tvättar du duschdraperiet?