-
Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen. -
Svar på tråden Hur ofta tvättar du duschdraperiet?
-
Tvättar det när det börjar klibba ihop o man ser att det börjar bli gult i nederkanten
-
Jag har ingen bakterieskräck, och inte ett barn med en massa allergier heller. Är helt inne på viceversas idé (vilket iofs inte bara är hennes/hans, det är ett känt faktum) och gör likadant; blir det sunkigt åker det ut.Philippa skrev 2011-02-14 08:30:44 följande:Har du aldrig hört talats om bakterier?? -
Äh, blir det geggigt kan man ju skrubba bort det med en tvättsvamp. Mögel har vi aldrig råkat ut för (fast vi har aldrig "tygvarianten" heller, just för att slippa det - vi kör med riktigt plastiga saker).La Lola skrev 2011-02-14 08:37:46 följande:Fast mögel är ju inte så fräsch...o det är ju just mögelangrepp det brukar bli i nederkanten...blandat med smuts...
Det är kanske inte farligt men det ser ju jäkligt äckligt ut iaf....
Annars gör vi som viseversa och byter vartannat år eller så
-
Tvättar inte heller, byter till nytt var tredje månad. Vi kan bara ha genomskinliga i plast (annars blir det för mörkt i duschen) och plastdraperi vägrar jag tvätta - det byts till nytt - mycket enklare och fräschare.
-
...fast du är visst mer ombytlig än jag :)viseversa skrev 2011-02-14 08:45:05 följande:Tja kanske en gång i halvåret. Det är olika. När jag tröttnar på den gamla och hittar ett nytt så byter jag! -
När det börjar se äckligt ut, efter något halvår kanske.
-
När det ser sunkigt ut. Vi har ett vitt m gröna Marimekko-blommor, så nederdelen får bada i klorinvatten i en spann och sen tvättas det i 40 grader. Kanske 1 gång/månad eller så. Det var så jävla dyrt att jag vill hålla det fräscht och snyggt länge.
-
Har duschkabin och den skurar jag noga varje vecka och ibland oftare.
-
En gång i halvåret ungefär.
Ser inte varför jag skulle köpa nytt så länge det går bra att tvätta det man har.
-
För sällan. Är nog ca. 2-3 år sedan det blev tvättat.
Kanske ska ta och göra det till helgen...