• Pippin

Ni som jobbar inom hemtjänst el liknande..

Hej, jag jobbar som vårdbiträde inom hemtjänsten, är gravid i V.8 nu och jag bara undrar när ni andra som jobba inom samma område slutade jobba.
    Gick ni på havandeskapspeng?

• Svar på tråden Ni som jobbar inom hemtjänst el liknande..
  • iggelpiggel

Jobbade  in i det längsta allså fram till bf dagen och då jobbade jag med tunga  älder dementa och jag hade inga probelm att hjälpa dessa personer.

Tycker det var skönt att jobba så länge jag kunde

• MammaMutti

Med mitt första barn jobbade jag inom hemtjänsten tills jag blev sjukskriven 1 månad innan BF. Hade mkt sammandragningar och riskerade att föda lite tidigt om jag fortsatte.
    Nu är jag gravid i v 15 och jobbar som personlig assistent, har det jätte jobbigt på jobbet.

Allt beror nog på hur man mår under graviditeten hur länge man klarar av att jobba. Förra graviditeten var väldigt bra och jag mådde bra. Denna graviditet är inte så himla  rolig  

• Plommongurka

jag går hem 30 april. bf 30 juni.. du har rätt till havandeskapspenning 60 dagar innan bf om du jobbar inom hemtjänsten.. eller du måste ju ansöka men de brukar bevilja de

• J W
    Plommongurka skrev 2011-03-07 10:21:50 följande:
    jag går hem 30 april. bf 30 juni.. du har rätt till havandeskapspenning 60 dagar innan bf om du jobbar inom hemtjänsten.. eller du måste ju ansöka men de brukar bevilja de
    Finns väl inget yrke som ger dig rätt till graviditetspenning, såvida du inte hanterar gifter etc...?
    Det är dina arbetsuppgifter som styr, och numera är ju FK mycket hårdare i sina bedömningar så man ska nog inte ta nånting för givet.
Svar på tråden Ni som jobbar inom hemtjänst el liknande..