• FlowerSmurfen

När ?

Leken går ut på att man ska skriva ett ord NÄR ?

Tex. igår, idag, imorgon, nu, år 2000, nästa vecka, juli, förra året, om 2 år,....  osv...

Om jag skriver ordet IDAG

Så ska den andra skriva en mening där ordet IDAG ingår. tex.
    Vet inte vad ska jag göra IDAG

När man skrivit en mening ska man sedan skriva ett nytt ord till nästa person.

JANUARI

jag fyller år i JANUARI.
    1 ÅR

Om 1 ÅR kommer jag köpa en lägenhet.
    IMORGON

osv...

• Svar på tråden När ?
  • Border
    Blingbling skrev 2013-05-22 10:19:22 följande:
    ...så blir jag informerad om vad som hänt. I morgon klockan 19.00...
    ...Läser jag saga för sonen

När jag äter morötter... 
  • Border
    Blingbling skrev 2013-05-22 14:17:16 följande:
    ...så gör jag det för jag är sugen på morötter.

I kväll....  
    ...kan jag vara uppe så länge jag vill.

När jag läser aftonbladet... 
  • jenniebergstrom

.. Jobbade jag och längtade efter min semester. (Nu studerar jag å längtar faktiskt inte alls!)

Direkt på morgonen när jag vaknat..

• Blingbling

Det verkar som om den här tråden håller på att spåra ur helt och hållet.... Meningen är ju inte att man ska börja en mening med ordet "När..." här inne, man ska ju skriva ett datum/klockslag (i dåtid, nutid eller framtid) och så ska nästa person fylla på med händelser som är kopplade till denna nämnda tid. Nu verkar det som om någon bytte ut reglerna för en dryg månad sedan och helt plötsligt började skriva en massa trams efter att man själv hitta på något efter ordet "När..." Alla kanske tycker detta är helt ok, men jag har fått uppfattningen om att man ska hålla sig till reglerna i en tråd, gillar man inte dem är det ju bara att starta en egen tråd på temat "När..." - eller?

• Blingbling

greeneyes....min fråga är inte riktad bara till dig....jag bara undrar i allmänhet, för det här har pågått en månad drygt - innan dess var det på ett sätt här inne, men nu är det förändrat...

• Deo volente

Man tröttnade väll på 1000 frågor om igår.. I natt.. Idag.. Om en timme..
    Tyckte de blev roligare så här iafall.. Men fortsätt ni på det gamla sättet..