• Kelsson1

tips för bättre äggkvalitet

Kosttillskott bör du fråga kliniken om det är ok att du tar. Själv valde jag att äta extra E-vitamin och D-vitamin inför det här försöket (förutom Aco Kvinna och magnesium/kalcium tabletter). Har även funderat på akupunktur. Slutade med koffein i helgen och ska komma igång med träning i veckan. Vet inte om något av det påverkar kvaliteten på äggen men tänkte testa (har även kollat med kliniken att det är ok).

• Kelsson1

Jag äter inte extra folsyra då Aco kvinna innehåller redan det. Jag har fått 2st tidiga MF därför har jag slutat med koffein för jag läste att koffein kan öka risk för missfall. Hos oss är det främst manlig faktor så jag har satt mannen på kur med 60mg zink o 5mg folsyra om dagen! Han får inte heller få någon koffein i sig Skrattande

• Kelsson1

ice: Det är ingen som sagt till mig att jag måste sluta med kaffe, bara något jag läste själv o vill testa. För min del var det att jag drack EXTREMT MYCKET kaffe. Jag har inte heller kunnat minska på mängden kaffe bestående så alternativet som fanns kvar var att sluta helt. Däremot säger de att 2 koppar om dagen inte ska göra någon skada, som sagt var mitt problem att jag kunde aldrig hålla mig till 2 koppar... Håller helt klart tummarna att det blir pluss för er nästa gång!

• Kelsson1

ice: Är det i Stockholm du går på akupunktur? Var går du i så fall? Vill också hitta bra akupunktur i Stockholm...

• Kelsson1

ice: Har inte ens hunnit söka Skrattande, har i helgen legat med mördande huvudvärk (3:dje helgen i rad). Får se om det är bättre nästa helg så jag hinner sitta o söka i lugn o ro...

Svar på tråden tips för bättre äggkvalitet