• Anonym

Vad kostar det att sätta in en kopparspiral?

Vet att själva kopparspiralen är gratis, men tar dom betalt för att sätta in den?

• Svar på tråden Vad kostar det att sätta in en kopparspiral?
  • karet

För mig gick det på högkostnadsskyddet, men jag blev ju också sövd så.
    Gratis att ta ut.

• Pms Lisa

Nopp! Inte här hos mig iaf (sthlm)...kanske e olika i de olika länen, men tror inte det... 

• tjejan

kopparspiral är gratis. bara den med hormon som kostar. iaf där jag bor...

• Nickan10

Samma här, kopparspiral är gratis att sätta in!

• Anonym

Det låter bra! Någon som vet varför just den är gratis? Allt annat p-medel kostar ju.

• Ixchel

Förr subventionerade man pessar också, nu gör man bara det i Göteborgstrakten.
    Hormonspiralen är också delvis subventionerad. Sen är det olika regler i olika landsting.
    Mycket orättvist. 

• Anonym

Ringde nu för att boka en tid. Men jag var tvungen att ringa nästa gång jag får mens. Har hört att man kan sätta in den även om man inte har mens? Min mens är så oregelbunden nu efter förlossningen så jag får återkomma, suck! Tänkte ju få det överstökat. 

• Pms Lisa
    Anonym skrev 2011-02-14 15:56:21 följande:
    Ringde nu för att boka en tid. Men jag var tvungen att ringa nästa gång jag får mens. Har hört att man kan sätta in den även om man inte har mens? Min mens är så oregelbunden nu efter förlossningen så jag får återkomma, suck! Tänkte ju få det överstökat. 
     Det går visst att sätta in den ändå, men det känns mer/gör ondare då, lättare när man har mens eller precis efter då (jag tror) livmodern är mjukare... Desstom vet man ju (iaf för det mesta) att man inte är gravid, annars får du knipa i 2 veckor innan Tungan ute så sa iaf min barnmorska
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-02-14 15:56:21 följande:
    Här sätter dom in vilken tid i månaden som helst, bara man är säker på att inte vara gravid. har man fött barn är det inga problem att sätta in en spiral oavsett tid i månaden.
Svar på tråden Vad kostar det att sätta in en kopparspiral?