• JessicaK

Två Ultraljudsmarkörer

Hej! Jag var på RUL idag och fick reda på att min bebis har en förstorad njure samt cystor i hjärnan. Enligt läkaren kan detta vara en indignation på Downs syndrom eller någon annan kromosomavvikelse. Jag och min man har nu varit två nervvrak hela dagen och det lär fortsätta eftersom jag ska ta fostervattensprov om tre dagar och får svar drykt en vecka senare. Finns det någon där ute som har varit eller är i en liknande situation? Behöver allt stöd jag kan få! Fick inte ens reda på om det är en liten pojke eller flicka utan läkaren tyckte att det var oviktigt, vilket bara gjorde vår oro värre. Någon?

• Svar på tråden Två Ultraljudsmarkörer
  • minigurkan

Hej,
    känner något oerhört med dig! Vi fick risk 1:2 på kromosomfel och fick vänta i en vecka på svar på moderkaksprov. Det är det absolut vidrigaste man kan vara med om. Kan du inte be din kille eller ngn annan som orkar prata att ringa och tjata så att ni får ta provet tidigare? Analysen går inte att skynda på så mycket, men provtagningen borde de kunna rappa på med, när ni nu har en så vidrig situation !!!

Nu är jag gravid igen och går och väntar på svar från moderkaksprov som jag bestämde mig för att ta så fort det gick. Den här gången vill jag veta så tidigt som möjligt. Den där väntan är omänsklig, de borde inte ge er tre dagar extra ångest!!

Och jag tycker också att läkaren ska lyssna på era önskemål och berätta om det är flicka eller pojke, fattar de inte att man älskar sitt barn även om något kanske är fel, och vill veta allt om det! Tror de att det inte spelar ngn roll om det är en flicka eller pojke bara för att ni kanske måste fatta ett svårt beslut?

Jag kunde aldrig tänka under den där tiden, så jag försökte städa, fixa praktiska saker, promenera etc. för att få tiden att gå... Jag vet att ingenting hjälper just nu, men jag tänker på er och önskar av hela mitt hjärta att detta ska gå bra!

• Madeleiiiine

Hej! Jag vet att det var länge sedan nu nå skrev i tråden men jag undrar verkligen hur det gick för dig JessikaK, jag hade nämligen rul idag och fick två mjuka markörer, cystor i hjärnan och en "golfboll" i hjärtat. Jag hoppas det gick bra för er och bebis!

Svar på tråden Två Ultraljudsmarkörer