• Johan75

Säkerhetsfråga riktat till norr- och västerbottningar:

Vad tror du ska hända? Klart du ska skicka iväg ungen. Han är med sin klass och sin lärare. Risken är väl snarare att bussen inte startar och badresan blir inställd. Ordentligt med kläder och säg åt honom att torka håret ordentligt bara.

La Lola - det märks att du inte är norr- eller västerbottning Flört.

Behold, i come as a thief.
  • Johan75
    La Lola skrev 2011-02-14 22:52:28 följande:
    Men -35 har vi här oxå ibland serrö.
    Inte så ofta antar jag eftersom att hela jämtland skulle stå still då ni inte vågar er utanför dörren.
  • Johan75
    Maya82 skrev 2011-02-14 22:55:24 följande:

Jag kommer långt uppifrån och kan säga att bilar, bussar och andra fordon lätt väljer att stanna efter vägen om det är för kallt. Vissa delar tål bara inte alltför sträng kyla. Så när vi har varit små har vi inte ens behövt gå till skolan när det varit över -35. Vilket det var ibland.

Numera kör jag lastbil själv och när det är kring -35-40 så håller helt enkelt inte sakerna alltid, så då väntar man ofta med att fara ut och köra tills det blivit något mildare ute.

Jag hade nog inte skickat mitt barn med den bussen. Jag tycker helt enkelt att det är onödigt att fara iväg i den kylan oavsett vad man nu tänkte göra. Så kallt är det inte spec länge, så håll er inne och varma ist :)

Onödigt? En resa påbjuden av skolan är väl inte onödig. Så länge det inte är någon fara för pojken finns det väl ingen orsak att stanna hemma? Ok om han skulle åka bil själv med morfar genom ödemarken i 30 mil, men en skolbuss till badhuset?

Curling..........
Svar på tråden Säkerhetsfråga riktat till norr- och västerbottningar: