• Darling06

Vart i Thailand ska man åka på "smekmånad"??

Vi har som fundering att gifta oss hemma i Sverige ev på Arlanda och sedan samma dag eller dagen eftre, åka vidare till Thailand eller Dominikanska Republiken.
    Har läst mkt om DR nu och har hittat mkt negativt så det kanske lutar mer åt Thailand.
    Känns kanske som ett mer säkert kort när man bara har två veckor på sig och vill att det två veckorna ska bli nåt av de bästa i livet;)

Har aldrig varit i Thailand så därför vill jag ha tips på var NI kunniga tycker man ska åka.
    Vi kommer anlita resebyrå ex Ving, för att få det så smidigt som möjligt.
    Vet att det blir billigare med att fixa själv men det känns inte som rätt läge för det då tycker jag. Jag vill veta var vi ska bo och även stanna på samma ställe alla nätterna osv... :)
    Vi söker mycket mys, fina stränder men ändå möjligheten att shoppa lite (mest jag då förstås, haha)
    Ingen storstadshets, iaf inte dagligen..

Ni som åkt med typ Ving, har det funkat enkelt? Min sambo är ingen sån där som tar för sig å frågar på en flygplats ex utan det kommer vara jag som får "ta kommandot".
    Vore skönt om man bara kliver av flyget och sen tar en transferbuss oss till valt hotell;)
    Låter som vi bara vill ha allt serverat på silverfat men faktiskt så är tanken lite så oxå;)
    Till viss del förstås..

Men som sagt, tips på fiiina resmål i Thailand:)

• Svar på tråden Vart i Thailand ska man åka på "smekmånad"??
  • Darling06

Men hallå???
    Är det ingen här på FL som varit i Thailand??
    Låter ju annars som att var å varannan åker dit ju ;)

• Elli47

Koh Lanta är kanske ett bra val, eller Koh Kho Khao. Båda är öar. Jag har dock inte varit till någon av dem! Jag har besökt Phuket (rekommenderas ej) och Ao Nang (helt okej det med med närhet till fina öar).

• UllaBella

Grattis till bröllopsplanerna Darling06!

Det finns en uppsjö av olika platser att resa till om man precis gift sig. Ett par av dem är Koh Samui och öarna utanför Phuket som Racha Island där det finns ett par resorter med skiftande prisbild, ett mycket dyrt och ett mellanklass, båda mycket härligt belägna på ön.

Men rekommendationen är ändå att lägga ner lite tid på att boka bonde och resa separat själv. Det blir som du säger billigare och sedan finns det betydligt mer att välja på, både på destinatiner och hotell/resorter i alla prisklasser.

En bra sida att hitta mer information på är www.alltomthailand.com som även har reseguider att ladda ner.

Lycka till med bröllopet och för andra som planerar kan jag föreslå att byta ringar på en strand i Thailand. Hur mysigt är det inte med vågbrus som bröllpsmusik?

//U-B

Svar på tråden Vart i Thailand ska man åka på "smekmånad"??