Vad är barnsligt i en relation?
Jag och min kille fastnar ständigt i samma konflikthärd.
Han vill inte tänka på det gamla utan gå vidare, han försöker bättra sig (slutat ljuga t ex ljög om stora saker innan och har svikit mig). man bestämmer si tycker han och sen är han fullt nöjd med va med mig när han vill. Frågar mig numera innan han ska ut med killarna men har inte sett honom "lyda" mig ännu (ny förändring). han är supertrevlig charmig men inget att hänga i julgranen när du känner dig liten svag och osäker. Då blir han hård för han vill inte att jag ska få det till en vana att va sån så han bekräftar mig inte då.
Jag känner att han bara vill ha mitt ytliga jag. Visst kan jag liksom de flesta andra spela glad även om jag inte är det inte visa osäkerhet, men sa till honom imorse VILL DU DET.
Han tycker det är barnsligt och att min oro är "fabricerad" för han är ju fortfarande ihop med mig så jag ska slute med fånigheterna och va glad annars kommer vi inte att va ihop.
Jag sa till honom att jag känner mig inte nära dig om du inte öppnar upp dig för mig och jag inte kan göra det mot dig - att ha en relation är att våga vara känslomässigt beroende. Vad är det för relation om man inte bryr sig om varandra. han verkar tycka han har gjort nog om jag fåttär ynnesten att umgås med honom. men det tycker jag är självklart, liksom att inte ljuga, säga om man är orolig eller glad över nåt.
Ah, blir för långt det här. Grundfrågan är väl - hur gör ni andra? Är ni öppna med era känslor för varandra eller är man bara vuxen i relationen om man biter ihop och bara stävar efter att ha nåt materiellt ihop (just den biter ger mig nada är den känslomässiga tvåsamheten jag söker). han är 40 jag är 35.