• mangelica

Snälla, jag ber om snabba svar!

ÄCKELVARNING!!!

Hej alla!

Jag har nog åkt på den värsta magsjukan jag någonsin haft!! det började igår kväll med ont i magen och lite lös.
    nu har jag varit vaken sen kl 04.00 imorse och SKITIT! Var 5 - 10 minut måste jag springa och jag menar allvarligt när jag säger att jag kissar bajs ur rumpan!!! Jag har aldrig varit med om något liknande.. har jag haft tur så har jag haft 30 minuter mellan toa besöken.. Och nu har jag så ont i baken att jag knappt kan sitta, och det svider så!!

Hur som hällst, jag är så jäva trött, men vågar inte gå och lägga mig. Är rädd att jag ska bajsa ner mig :'(.. och om jag lägger mig kommer jag inte våga somna för att jag måste springa var 5:e minut. kommer då väcka både min dotter och min sambo.. 

Vad ska jag göra? jag är dö trött!

Kan man ta laktulos meda tro? tog det mot hård mage när jag var gravid och har fattat det som att den kan göra avföringen lite hårdare med? men hur snabbt går det?

sen undrar jag om ni vet någon salva som kanske kan få stopp på att det svider och kliar efter mina toalett dejter? :'(

Snälla, hånas inte eller något, jag skämms så redan.. men måste göra något, har funderat på att skriva hela dagen men inte vågat!

Tacksam för seriösa och vänliga svar!

• Svar på tråden Snälla, jag ber om snabba svar!
  • sidentrosan

Åhh gumman då!

Inte lätt när det är så...

Hoppas det ger sig snart. Enda tipser jag kan ge dig är att om du har duschen inärheten, så ta munstycket och spola rent rumpan. Slipper du röra vid det irriterade.

Hoppas du kan få sova inatt gumman!

/Kram kram

• Veritas18

Kanske lite sent nu men det finns tabletter på apoteket mot diarre.
    Nyponsoppa och blåbär hjälper. Har en stoppande effekt.

• sidentrosan
    Veritas18 skrev 2011-02-15 00:18:25 följande:
    Kanske lite sent nu men det finns tabletter på apoteket mot diarre.
    Nyponsoppa och blåbär hjälper. Har en stoppande effekt.
    Jag tänkte precis på nyponsoppa!

Ta det gumman, skall du se att det blir bättre!
    /Kram
  • mde

Blåbärssoppa..
    Är inte avundsjuk på dig:( Hoppas det går över snart..

• Katten Janson

Ett grymt tips men ibland är det bara det som funkar. Ta på dig en nattbinda och ta gram ett liggunderlag och lägg dig på toagolvet. Någon minut får du sova och nära till toan är det.

• Karolinan01

Först och främst; jag är inte sjukvårdsutbildad men har ofta problem med min egen mage. Först och främst bör du dricka mycket vätska då diarée kan orsaka vätskebrist.

• enmamma

Sov med det största mensskyddet du har hemma. Fixa koltabletter i morgon. Drick .

• Katten Janson

Våndas själv att drabbas eftersom sonen har magsjuka just nu. Krya på dig.

• qouix

Jag vet inte vad den för laktos gör, men jag hade nog tagit en sån...om du inte har Imodium.. Sen är det kanske lönlöst för dig att du smörjer dig i baken om du måste springa på toa så ofta...kanske kan du tvätta dig efter toa besök med en blöt ljummen tvättlapp så slipper du va å riva med toapapper...

Vet inte om jag hade vågat gå och lägga mig heller, försök att bara dricka vatten ikväll så du inte tillför med "bränsle" ;) inatt..och sitt på toa tills magen känns tom, hellre trött väl än å behöva väcka mannen med att byta blöta lakan.. För antar att du inte ska jobba i morgon...

• Karolinan01

Försök att ät något som kan "binda upp" magen, lite kokt ris, kokt fisk, filmjölk (för mig fungerar riskakor bra men vet inte om det är beprövat).

Svar på tråden Snälla, jag ber om snabba svar!