Inlägg från: Insomnie |Visa alla inlägg
  • Insomnie

Behöver hjälp till att inreda ett bebisrum

Hej, Jag letar lite efter samma tips även om min dotter bara är snart 4 veckor.. Väggtext har jag också fastnat lite för, men vet inte vad det ska stå.. Jag söker också tips på inredning, enda som är helt klart är spjälsängen, men det behövs något mer.. vårt rum är på ca 20kvm..

• Insomnie

Mania: Vart ifrån beställde du väggtexten?

• Insomnie

mrslonely: Kuddar är ett jätte bra förslag! Utvecklade den lite nyss för vi har en extra säng över så den skulle man kunna klä in på något vis och ställa in direkt på golvet utan ben och ha som en myshörna med massa kuddar och grejer. Perfekt för sagostunder.

• Insomnie

Det där lekbordet ifrån Micki va ju kanonfint! Undrar var man kan få tag på det och vad det kostar..

• Insomnie

Ja, 799:- va rätt dyrt faktiskt, fast dom är verkligen fina! Kanske går att hitta begagnat, det ska vara miljövänlig har jag hört..

• Insomnie

Kul med tema! Du vill inte dela med dig av en bild eller två? Låter riktigt snyggt med en röd tråd genom hela rummet. Eftersom vår dotter bara är en månad gammal så är det svårt att veta vad hon gillar.. Känns inte helt rätt att göra gipsavgjutningar av mina bröst och hänga upp . Måste nog börja fundera på vilka färger man ska satsa på.. En tripp till tapetaffären kanske inte skulle vara så dumt..

• Insomnie

Tack för bilden! Vilka söta kuddar och vilken bra idé att skriva något på tavellisterna.. ser väldigt mysigt ut! Wallies är också kanon som du säger! Finns så himla mycket man kan göra så det är svårt att få ihop alla idéer.. Kommer nog visa sig när vi väl sätter igång.. Men ja, brösten sparar jag till pappan om det nu är något kvar av dem efter all amning

• Insomnie

Therese25: Jag skulle också behöva sy en skötbädd, vad ska du använda och stoppa den med? Har du mönster att gå efter eller syr du på känsla? Borde inte vara så knepigt.. Jag funderar på om man ska sy i vaxat tyg så det är lätt att rengöra..

• Insomnie

Mania: Tack för länken. Den där giraffen var ju toksöt! Riktigt bra val..!

• Insomnie

Mania: Du kan inte sy själv? Hitta fina tyger i rätt färger brukar vara både lättare och billigare..

• Insomnie

Mania: Haha, då är vi två..! Men raksöm som inte behöver bli så snygg klarar jag av och jag har sytt några kuddar som örngott, dvs med en flik som håller fast själva kudden.. Har du en symaskin tycker jag du ska ge det ett försök..

• Insomnie

Haha, ja det är kanske värt att försöka hitta någon annan som kan sy

• Insomnie

Ja, lite tomt är det allt, men många bäckar små . Giraffen kommer bli kanon! Vad ska det möbleras med i övrigt, har du någon plan? Jag satt och tittade lite på IKEAs barnrumsinredning och de har ju rätt mycke sött (och prisvärt). Såg i en inredningdbutik nere på stan att de hade den där supersöta rislampan med moln på från "Färg och form". Den ska nog hamna på "vill ha" listan. Matchande gardiner vore också riktigt härligt.. www.barnklassiker.se/index.php&path=79

• Insomnie

Ja, jag har sett att de har en lampa med moln på.. Har de fler saker? Smart tänkt med städningen

• Insomnie

Mania: Vår tjej ska ju inte få sitt rum förrän i sommar så vi har inte kommit så långt med det men jag suger i mig all inspiration som finns . Kul att få hem väggdekorationen! Smart att platta ut den tror jag. Är den lika fin som på bilderna?

• Insomnie

Lia och bäbisen: Vad kul att du bjuder på lite bilder. Håller med om ränderna, superfint! Gillar också (bland annat) den röda mattan ni har i hörnet, ser riktigt mysiga ut!

• Insomnie

Hallonfika: Ser jätte fint ut!

• Insomnie

Här skulle vi fixat dotterns rum i somras men fick prioritera om lite så nu ska det bli höstens och vinterns projekt istället. Vi bestämde oss mitt i det där dessutom att dottern ska få ett nytt rum så nu ska vi bygga upp en ny vägg och jag måste tänka om helt när det gäller tapeter och inredning...

Svar på tråden Behöver hjälp till att inreda ett bebisrum