Insomnie skrev 2011-02-18 07:26:58 följande:
Mania: Vart ifrån beställde du väggtexten?
beställde från
unikdekor.se
beställde egentext med namn, sen den där giraffen som man kan mäta med. och så några rosa stjärnor...
Therese25 skrev 2011-02-20 22:17:19 följande:
För vår kommande bebis har jag inrett barnrummet i ett skogstema. Ugglor och röda flugsvampar dominerar i mönster på kuddar och hängare mm. Det är svårt när man inte vet vad det är för kön på det lilla pyret i magen!
Jag har förberett en myshörna, som jag ser som ett hett tips och måste i alla barnrum. En rya-matta från IKEA på golvet. På mattan har jag lagt stora hemsydda runda kuddar. På väggen har jag gjort tavellister som passar in i temat och satt upp i barnhöjd. Riktigt mysigt!
För övrigt tror jag att man kan tänka på hur man vill förvara leksaker och kläder. Det ska ju vara lättillgängligt.
Väggtexter är ju superfina! Man kan dela upp rummet i olika "rum" genom dessa. Tex. en del av favoritboken i läshörnan, godnattvisa vid sängen osv.
Ett lite rörigt inlägg, men möjligheterna för barnrum är så många att det är svårt att begränsa sig :) Se till vad ditt barn tycker mest om och leker mest med, och anpassa rummet efter det!
Lycka till!
är också inne på det temat!
har grönt på golvet (bilbanematta från ikea) och en sollampa (ikea), gardiner med blommor och blad på (hemtex). tänkte det skulle vara som ute =P
annars har jag tänkt att det ska vara rosa och grönt i rummet. gillar själv de färgerna!