Inlägg från: marla333 |Visa alla inlägg
  • marla333

Behöver hjälp till att inreda ett bebisrum

Ska flytta nu i veckan och bebisen som är 6månader ska få eget rum (lekrum, inte sova där på natten). Behöver lite tips på hur man kan göra rummet fint och mysigt? Det är på 9kvm. Hade tänkt nån väggtext, ja så långt har jag kommit...

Hur har ni inrett era bebisrum? Massor med idér skulle sitta fint!

• Svar på tråden Behöver hjälp till att inreda ett bebisrum
  • marla333

min är en tjej på 6 månader. tycker det är så svårt just för att hon är så liten. när hon blir äldre är det nog lättare som du skrev med målargrejer och sånt. har hittat en matta med bilbana på från ikea... går trögt det här =P

tänkte att färgerna skulle vara rosa och grönt. beställde precis väggtext i hennes namn. och nu är det stop igen... 

• marla333
    Insomnie skrev 2011-02-18 07:26:58 följande:
    Mania: Vart ifrån beställde du väggtexten?
    beställde från unikdekor.se

beställde egentext med namn, sen den där giraffen som man kan mäta med. och så några rosa stjärnor...
    Therese25 skrev 2011-02-20 22:17:19 följande:

För vår kommande bebis har jag inrett barnrummet i ett skogstema. Ugglor och röda flugsvampar dominerar i mönster på kuddar och hängare mm. Det är svårt när man inte vet vad det är för kön på det lilla pyret i magen!
    Jag har förberett en myshörna, som jag ser som ett hett tips och måste i alla barnrum. En rya-matta från IKEA på golvet. På mattan har jag lagt stora hemsydda runda kuddar. På väggen har jag gjort tavellister som passar in i temat och satt upp i barnhöjd. Riktigt mysigt!
    För övrigt tror jag att man kan tänka på hur man vill förvara leksaker och kläder. Det ska ju vara lättillgängligt.
    Väggtexter är ju superfina! Man kan dela upp rummet i olika "rum" genom dessa. Tex. en del av favoritboken i läshörnan, godnattvisa vid sängen osv.
    Ett lite rörigt inlägg, men möjligheterna för barnrum är så många att det är svårt att begränsa sig :) Se till vad ditt barn tycker mest om och leker mest med, och anpassa rummet efter det!
    Lycka till!

är också inne på det temat!
    har grönt på golvet (bilbanematta från ikea) och en sollampa (ikea), gardiner med blommor och blad på (hemtex). tänkte det skulle vara som ute =P

annars har jag tänkt att det ska vara rosa och grönt i rummet. gillar själv de färgerna!
  • marla333
    Insomnie skrev 2011-02-26 21:49:44 följande:
    Mania: Tack för länken. Den där giraffen var ju toksöt! Riktigt bra val..!
    hehe, tyckte den var sådär fulsöt =P

hade väl velat ha ett träd, men de kanske inte är så kul för en liten =P

jag försöker vara praktisk och tänka på hur de kommer bli sen när de kan gå. och dra ner allt och ramla och slå sig.

de där med en kuddhög lät bra, men jag är sämst på att hitta snygga kuddar. tips? 
  • marla333
    Insomnie skrev 2011-02-27 08:19:05 följande:
    Mania: Du kan inte sy själv? Hitta fina tyger i rätt färger brukar vara både lättare och billigare..
    jag är sämst på att sy...
  • marla333
    Insomnie skrev 2011-02-27 11:07:08 följande:
    Mania: Haha, då är vi två..! Men raksöm som inte behöver bli så snygg klarar jag av och jag har sytt några kuddar som örngott, dvs med en flik som håller fast själva kudden.. Har du en symaskin tycker jag du ska ge det ett försök..
    har ingen hemma, men kan ju låna. men inte använt en symaskin sen i skolan. då jag sydde fast mig i fingret. så är lite traumatiskt för mig med symaskiner =P

kan försöka leja bort att sy på nån som är bättre.

• marla333

Så här ser det ut nu, ganska tomt. Men är lite grönt och rosa. Väntar påväggdekorationerna. De kunde ta upp till 3 veckor...
  • marla333
    Insomnie skrev 2011-02-28 23:06:15 följande:
    Ja, lite tomt är det allt, men många bäckar små . Giraffen kommer bli kanon! Vad ska det möbleras med i övrigt, har du någon plan? Jag satt och tittade lite på IKEAs barnrumsinredning och de har ju rätt mycke sött (och prisvärt). Såg i en inredningdbutik nere på stan att de hade den där supersöta rislampan med moln på från "Färg och form". Den ska nog hamna på "vill ha" listan. Matchande gardiner vore också riktigt härligt.. www.barnklassiker.se/index.php?route=product/...
    hehe, de där molngrejerna finns oxå på ikea =P där finns allt!

ja, är ganska tomt än så länge. men bara bott här en vecka. har bara en liten bokhylla med backar i på andra sidan väggen. tänkte ta hem mitt gamla briobord+ stolar och ett litet skrivbord som jag hittade på familjens vind. ingen aniing att de sparats! men de får vänta tills min tjej kan gå... tyckte de skulle bli för jobbigt med mer saker i rummet som itne används som måste städas under ;) 
  • marla333
    Therese25 skrev 2011-02-20 23:10:37 följande:

Nej det är svårt när de inte hunnit få några egna intressen eller visar vad de tycker om. Eller som i vårt fall - inte ens har kommit ut än! Då tycker jag att man har rätt som mamma att bestämma tills vidare Glad 
    Njae, brösten kan du väl spara till pappan istället... Hihi! Om du istället oxå vill tänka tema kan du ju börja tänka om du vill ha djur, skog, prinsessa, hav osv. Jag rekommenderar wallies på en neutral tapet tills dottern kommer med egna önskemål. Finns på Tradera, nätet eller Panduro.
    Här är en bild på hörnan... Inga svampar med på just den här bilden tyvärr...

nån somkollar den här tråden fortfarande? i alla fall kollade jag runt lite och hittade på happystore flugsvampsgrejer. tänkte på den här tråden då-...
  • marla333
    Insomnie skrev 2011-03-14 06:04:09 följande:
    Jag läser
    va bra!
    hur går de för ni andra att inreda?
    har precis fått hem  väggdekorationerna.de är så fina!!! ligger under en matta för att räta ut sig. tänkte att de är bäst att de inte är så vikta när de ska sättas upp. kanske krullar ihop sig då.

• marla333
    Lia och bäbisen skrev 2011-03-14 09:48:38 följande:
    Oj, såg nu att man kom till hela albumet, Millies rum är bilderna längst ner. Min andra dotters rum är också med, och har en väggtext av klädda träbokstäver.
    gillar att det är randigt! älskar ränder, men så avancerat blir det inte för min tjej =P
  • marla333

nu sitter väggdekoren! liteblandade stilar...
    ska försöka hitta fina kuddar att ha i ena hörnan. var kan man hittalite större, inte allt för dyraoch som är lätta att tvätta? eller blir det ikea kanske...? kan inte sy, så måste köpa =P
Svar på tråden Behöver hjälp till att inreda ett bebisrum