sommarbarnen skrev 2011-02-15 11:21:03 följande:
Vi vill resa med 2 barn till Grekland i juli.. jag vet inget alls om hur jag ska kolla upp allt... vill ha typ barnklubb till barnen och barnpool :)) Kreta och Rhodos? Vilket bolag?
Vanligt hotell, lägenhetshotell, all inclucive..? Hur har ni gjort..?
Hej! Vad trevligt med en till som vill till Grekland i juli! =)
Vi har valt Sunwing Inclusive och vi reser med Ving så på det hotellet finns Lollo och Bernie.
Vår familj består av mig, min sambo och våra två söner(då vi åker är de 1 år och 3 år)
Resmålet vi valt är Kreta Makrigialos.
Anledningen till att vi valde Sunwing Inclusive är att vi inte vill ha ALL mat färdigbestämd, men med två små barn som inte äter så mycket mat så känns det bra att de äter gratis de flesta dagarna. De dagar vi har frihet att välja restaurang kommer vi gå runt och kika på det som finns i närheten och en bit bort om vi orkar det.
Vi har inte valt Sunwing Inclusive förut, men hoppas på att vi sparar lite pengar med det valet.
För två år sedan åkte vi till Spanien med vår son som då var 1 år och 4 månader. Vi åt ibland i lägenheten(lagade då maten själva) och ibland åt vi ute på restaurang...det här var mest till middagarna. Luncherna tog vi något lätt i lägenheten(yoghurt, smörgåsar och juice). Till frukostarna köpte vi nybakat bröd från Minimarket vid hotellet. Vi åt även yoghurt och drack juice till frukost.
Nu blev det väldigt långt, men om du vill veta något mer så säg bara till. Hoppas att du orkar läsa allt.