• Loppan27

Ni som använt ÄL-test och haft sex någon dag innan samt efter! Kön??

Ja ni som använt ÄL-test och haft sex när det visat pos, kanske någon dag innan samt någon dag efter pos utslag, vad blev det för kön?

Vi hade sex två närmaste dagarna innan pos test samt dagen efter....vet ej vad vi väntar. Har två pojkar och är nyfiken på trean :)

• Svar på tråden Ni som använt ÄL-test och haft sex någon dag innan samt efter! Kön??
  • Dexxi

Vi hade sex kanske 2 dagar före fullt ÄL-utslag och sen inget efter på en vecka med första. Fick en flicka.
    Denna gången vet jag inte ännu..hade sex alla tre dagar innan fullt utslag, sen inget på själva dagen och sen dagen efter fullt..får väl se om de kan se på RUL nästa vecka vad det är för en filur!

♥ Nova 21:e mars 2008 ♥ Skrutt i magen med BF 15/7 2011 ♥
  • Thea89

vi körde på innan och efter positivt utslag med min andra nu, och enligt RUL igår väntar vi en Flicka men de återstår att se :)

Med sonen använde vi inte något ägglossningstest.

• Lise

Spännande! Verkar inte som att det finns ett tydligt mönster på det här med att ha sex precis kring ÄL och få pojke och sex någar dagar innan ÄL för flicka. Känns som att det kan bli vilket som...

Läste i en gravidtidning nu att det var tvärtom som gällde, sex på och kring ÄL för tjej, alltså vid de mest fertila dagarna eftersom tjejspermier behöver tunnare/lättare sekret att simma i och det är det tydlignen vid ÄL. Och att pojkspermierna lättare tog sig fram i trögare sekret.

Får se vad det blir för oss. Har inte försökt varkend et ena eller andra men haft sex kring ÄL, mest för att överhuvudtaget öka chansen för bebis. På UL kunde de ej se vad det var, navelsträng och händer i vägen.

Dexxi - spännande att se vad ni får se på ert UL! Vad tror du själv på?

• Quiet thoughts

Ingen aning för testet gav aldrig utslag men gravid i v 31 är jag med en tjej  enligt UL iallafall och vi pippade som kaniner 5 dagar i rad bara för att...(nån dag innan o 1 dag efter ÄL)

ÄL testet var dock bara nåt jag ville testa fast jag alltid haft regelbunden ÄL/mens 28-29 dagar o ÄL runt dag 14
     men de där Ältestet  verkade iallafall inte ge utslag hos mig alls så som ett starkt gör ( testade t.om 3 ggr per dag som mest )

Ängeln Lova 2003-2010 - Alvin 2007- Påskägget 2011
  • Loppan27

Spännande spännande!

Som lise säger så verkar det som att det inet har så mkt med att göra när i förhållande till ÄL man har sex.

Dexxi - vill du berätta hur det gick på ul? :)

• Sofia8504

Jag fick ganska starkt utslag på ÄL-test på fredagen, jättestarkt på lördagen och sen blev det svagare igen på söndagen och då kände jag av att själva ÄL inträffade. Vi hade sex fredag, lördag och söndag och enligt UL är det en flicka.

• Loppan27

Sofia8504 - ja då har ni ju verkligen prickat ÄL och "ändå" gjort tjej. :)

När jag testade med ÄL-test var det bara starkt på onsdagen, sedan svagt igen på torsdagen. Vi hade sex mån, tis, tors och vet ej vad det blir.

Svar på tråden Ni som använt ÄL-test och haft sex någon dag innan samt efter! Kön??