• straw2008

Vad tänker DU när du hör uttrycket "tung benstomme"

Personligen tänker jag att det är något människor/föräldrar skyller på då de är stora (läs tjocka) o liksom inte vill köpa läget.

Hur mkt kan det skilja på låt säga en S.K tung benstomme och en normal i längd 165 cm ?

Gicetvis kan man ha smala höfter, flaskaxlar osv men just TUNG benstomme eller grov benstomme har jag SÅ svårt för...

DU ?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Svar på tråden Vad tänker DU när du hör uttrycket "tung benstomme"
  • Queenie70

Har aldrig hört uttrycket faktiskt.

• Trinis

Jag är faktiskt inte enig med dig ts, några har kraftigare benstomme än andra, jag är tex en med kraftig benstomme, sen har jag haft övervikt också, men det är en annan grej, jag skulle t.ex aldrig kunde ha vissa storeleker oavsett hur mycket jag bantade för jag är för bred över ryggen/axlarna. Jag har dock aldrig hört uttrycket tung benstomme.

• Cinza

Skelettet anpassar sig lite efter hur tung vikt det måste bära upp så förmodligen har man en kraftig benstomme om man är fet. Den är dock inte anledningen till att man är fet.

• MammaG

Har aldrig hört uttrycket "tung bestomme", däremot kraftig benstomme, och att det finns är ju ett faktum. En del är finlemmade, andra är det inte.

Min nystartade blogg: namnetvarupptaget.wordpress.com
  • Mela78

Det är väl ett par kilo i vikt det kan skilja sig när det gäller skelletet om man jämför två personer av samma längd. 

• Mela78
    Mela78 skrev 2011-02-15 13:56:37 följande:
    Det är väl ett par kilo i vikt det kan skilja sig när det gäller skelletet om man jämför två personer av samma längd. 
    På sin höjd alltså.
  • 071001

Inte hört talas om tung benstomme, men kraftig benstomme. Tänker inte mer än just så, att personen i fråga har det.

• Cinza
    Mela78 skrev 2011-02-15 13:56:37 följande:
    Har för mig att de sa så i skolan (ssk-programmet) också.
  • Freiya

kraftig benstomme, skyller man ju bara på för att ha en anledning till att vara tjock tycker jag. skiljer ungefär 1,2 kg mellan en normal och en kraftig benstomme, har jag för mig. inte jättemycket med andra ord :)

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
Svar på tråden Vad tänker DU när du hör uttrycket "tung benstomme"