• Daria Anna Maria

Vill kontakta unga mammor

HEj, jag vill jätte gärna kontakta unga mammor och prata lite med er och er liv just nu när bebisen är frame. Jag väntar på min bebis just nu som kommer ca 17 juni. Men jag vill fråga er fungerar FP? Jag gå i skolan, har aldrig jobbat och vet inte riktigt hur mycket kommer jag få i FP? Om jag kan vara hemma med min bebis ett år hemma om det går?? eller hur är det ? 

• Svar på tråden Vill kontakta unga mammor
  • MichelleIsabelle

Hejsan! Jag är tjugo år och har BF i oktoger. Jag funderar också lite på detta med FP. Pluggar till socionom, och började precis efter gymnasiet, så  har inte heller hunnit jobba. Jag står fortfarande i valet och kvalet om jag ska försöka fortsätta plugga när bebis kommer, eller om jag ska ta studieuppehåll. Som tur är har jag ganska lång tid på mig att fundera ;)  Hur har du tänkt att göra med skolan? Hinner du bli klar eller ska du ta ett uppehåll eller helt hoppa av? 

• 1990amanda

Hej, jag är 20 och fick min son när jag var 19!  Jag hade gått ut gymnasiet men aldrig jobbat! Så då får man den lägst ersättningen som är 180kr per dag!

Så man får inte så mkt. Fast jag har en sambo som jobbar som elektriker så vi har ännu en ganska bra inkomst!

Lycka till med era bebisar!

• Tessaa89

Jag fick sonen för tre år sen när jag va nitton och hoppade av skolan, sambon tjänade en ganska bra lön som räckte till allt o föräldrarpenningen kunde vi göra vad vi ville för :)

Svar på tråden Vill kontakta unga mammor