Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Förskolepersonal; är detta sant?

Har läst om förskolepersonal som påstår, att det är ok för deras chefer att prata sex med föräldrarna. Då menar jag inte frågor som barnen ställt. De som skrivit detta menar att de berättar om sitt sexliv för föräldrarna, eftersom det är en naturlig del av livet, att de frågar en förälder som ser ut att må dåligt hur deras sexliv är osv. Jobbar själv i förskolan sen många år och på lärt mig att man ska värna om integritet.

• Svar på tråden Förskolepersonal; är detta sant?
  • Här och nu
    Villimey skrev 2011-02-15 18:40:49 följande:
    Vart har du läst det? På  familjeliv?
    Facebook.
  • Här och nu
    Veladis skrev 2011-02-15 18:44:39 följande:

Men varför skulle man?

Man ska vara professionell, då kan man vara personlig, men inte privat.

Jag tycker givetvis att man inte ska göra det. Men läste om flera som tyckte det.
  • Här och nu

Precis vad jag skrev till dem, men de betonade att sex var en naturlig del av livet.

• Här och nu
    miaik skrev 2011-02-15 18:50:22 följande:
    Det låter helt sjukt, där jag jobbar får man prata personligt men inte privat med föräldrarna och om jag var förälder skulle jag bli väldigt förnärmad.
    Skulle jag också.
  • Här och nu
    Linda1976 skrev 2011-02-15 18:54:06 följande:
    Äh, de driver ju med dig förmodligen.
    Jag vill inte tro att såna personal finns, men jo, de hävdade bestämt att de gör så.
  • Här och nu
    Linda1976 skrev 2011-02-15 18:58:08 följande:
    Hm, jag skulle nog tro att dotterns pedagoger var påtända om de började med denna vana och ringt rektorn. Nej ts, jag tror faktiskt att de driver med dig.
    Man får ju hoppas det, men dessa personer är väldigt öppna gällande sex överlag.
  • Här och nu
    Här och nu skrev 2011-02-15 19:00:34 följande:
    Man får ju hoppas det, men dessa personer är väldigt öppna gällande sex överlag.
    Jag känner personer som är vänner till dessa. Det är därför jag tvivlar på att de skulle driva med en.
  • Här och nu
    puss skrev 2011-02-16 12:13:31 följande:
    jag fattar inte. berättar cheferna om sitt sexliv för föräldrarna?
    Nej, personalen gör det o hävdaar att de fått lov av chefen.
  • Här och nu
    puss skrev 2011-02-16 12:22:53 följande:
    är föräldrarna intresserade då?
    De påstår det.
Svar på tråden Förskolepersonal; är detta sant?